Thomas3B Skrevet April 11, 2014 Rapporter Share Skrevet April 11, 2014 Hei! Har nylig bytta turboen på passaten min, etter litt frem og tilbake, fikk vi satt sammen slangene osv... Men nå vil den ikke svive på tomgang, og det kommer utrolig mye røyk ut av eksosen. Hva er galt? Passat 3B 1.8 Turbo (1998) https://www.youtube.com/watch?v=DYtkn8xb93Q Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 12, 2014 Rapporter Share Skrevet April 12, 2014 Denne videoen er privat. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas3B Skrevet April 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2014 Der skulle den være synlig for dere også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 12, 2014 Rapporter Share Skrevet April 12, 2014 Det var den, og svaret er vel at den motoren tror eg du kan kaste.Den går på 3 sylindre, med massive ulyder, og forbrenner olje for harde livet tolker jeg denne filmen til.Hvordan ble den slik, og hvor mye er den tukla med?Tror nok fort det kan være brente stempel eller verre.Noen sikker diagnose over nett kan jeg dessverre ikke gi, men jeg tror nok den motoren har gjort jobben sin. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 12, 2014 Rapporter Share Skrevet April 12, 2014 Høres ikke ut som den har oljetrykk. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 12, 2014 Rapporter Share Skrevet April 12, 2014 Om dette kom etter bytte av turbo uten noe mere om å men, så er iallefall turboen du har montert defekt.Syns fremdeles det høres ut som den går på 3 dog. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas3B Skrevet April 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2014 Vell det eneste jeg har gjort, er bytte turbo, altså tatt av skruer og diverse og satt på igjen, så har jeg byttet oljerøret med ingang til turboen, siden dette var tett, og byttet luft og oljefilter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet April 22, 2014 Rapporter Share Skrevet April 22, 2014 ny eller brukt turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet April 22, 2014 Rapporter Share Skrevet April 22, 2014 Har lest 3 emner du har statra, og lurer litt på korleis dei to turboane såg ut etter bruk.. Er det turbo nr 3 som er i bilen no? Har du bytta olje etter kvart havari? Viss det manglar div deler i turboane du har tatt av, kan dei vandra litt rundt, f,eks ned returrøret for olje, og tetta silen i bunnpanna, og då får du ikkje oljetrykk lenger. Men vanskelig å ta diagnose av videoen. Du har ikkje komme borti nokre ledningar når du dreiv på nedi der, slik at ein eller anna sensor ikkje er med lenger? Noko på luftfilteret, sidan du bytta det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg