Gå til innhold

Hi Ace i nødmodus.

Ranger emnet


Betongmannen

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan noen hjelpe meg med ett problem med min 2002 Hi ace D4D 4WD?

Bilen har gått 400 000 km og da motorlampa begynte å lys samtidig som bunnpanna begynte å lekke olje pga rusthull valgte jeg å sette inn en annen motor med langt lavere Km.Stor var overraskelsen da motorlampa fremdeles lyste med den nye motoren montert.Den nye motoren var komplett med ledningsnett og alle komponenter så jeg trodde dette skulle vært løst nå.Motoren er litt tungstartet men går normalt til den blir varm og så lenge den holder seg over 2000 omd.Kommer den under det tennes motorlampa og bilen går i nødmodus.Da må man slå av tenninga og starte på nytt for at den skal slukke igjen.Jeg prøvde å skifte luftmengdemåler uten at det hjalp.Noen som vet hva dette kan være?Eller forslag til ting jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tatt diagnose og les av feilkodene, da får du vite hva som sender bilen i nødmodus kan jo være lambdasonder eller tett katalysator men er veldig vanskelig og si uten feilkodene og det er billigere og ta diagnose enn og bytte deler som kansje virker.

Det koster ikke så mye for diagnoseapparat biltema har til 399kr og ett med litt mer funksjoner som koster 999kr, det pleier ikke koste så mye og ta diagnose på verksted heller men da må du be om og få utskrift av feilkodene vist du skal fikse det selv.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått lest av feilkoden på merkeverksted og det var lavt innspøytningstrykk på den forrige motoren.På verkstedet mente de det var slitte dyser og bytte av disse var så kostbart at det var hovedgrunnen til at jeg heller byttet motor.At jeg nå har samme feilkode på den nye motoren som fungerte utmerket i den forrige bilen den satt i viser vel at det ikke var dysene som var problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår