turbotom Skrevet April 7, 2014 Rapporter Share Skrevet April 7, 2014 Har en 94` 220Te som avgir kraftig ulyd ved pådrag og spesielt ved sving til høyre. Altså når venstre bakhjul belastes i akselerasjon. Det er en slags kneppelyd, som gjentatte slag mot metall i raskt tempo. Kan minne veldig om ulyden jeg hadde fra ytre drivknuter på en Passat 3B engang. Men såvidt jeg vet så har ikke mb 124 samme drivknuter som VAG? Må vel i såfall bytte hele stikkakslingen, eller finnes det en annen sannsynlig løsning på problemet? Har ikke løftet bilen for å se på problemet ennå, men fint om noen har erfaringer å dele før jeg gyver løs på dette. på forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NinjaChrister Skrevet April 27, 2014 Rapporter Share Skrevet April 27, 2014 Du bør ta å sjekke bremseskoene på bilen. Mercedes er fryktelig plaget med at fjærene på bremseskoene hopper ut og kiler seg mellom skoen og hjulet som går rundt. Da vil du få mange forskjellige rare lyder, og ofte når det går fortere. hadde nettopp ulyd fra venstre bakhjul, spesielt når jeg svinget mot venstre, og det viste seg at bremseskoene tok borti. Du må ta av hjulet, bremsekaliperen og skiva. Der vil du raskt se om noe ligger i veien, eller om skoen er løsnet. Dette er en av de mest sannsynlige årsakene, så det er definitivt verdt å sjekke ut ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 27, 2014 Rapporter Share Skrevet April 27, 2014 Sjekk og at ikke fremre traversfester har rustet av, da vil mellomaksel kunne slå i ett beslag. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg