Gå til innhold

Honda CR-V 07' mod slakk registerkjede?


randulfen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Honda CR-V 2007 modell som har gått snart 150.000km. Ved forrige service ble det påpekt at bilen hadde en roterende ulyd fra motor. Etter nermere sjekk hvor de tok av diverse andre remer på bilen for å finne feilen, (dynamo, vifte osv) uten at lyden kom vekk, konkluderte Bavaria med at det mest sannsynlig er slakk i registerkjede ulyden kommer av. Prisen for bytte av kjede ligger på mellom 20-30.000 kr hos forskjellige verksted. Men flere verksted jeg ringte til har aldri byttet kjede på en så "ny" bil. Jeg hører selv at det er en lyd som ikke skal være der. Noen andre som har hatt erfaringer med dette? Evt på andre bilmerker? Kan det være andre årsaker til ulyden?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt eg e kjent med ska ett register kjede holde langt mer en 150.000km. Kan jo enkelt og greit vær at noe tar borti bevegende deler. Kan være gir kasse. Eller rett og slett dårlig med olje i bevegelige deler.

 

Prøv evt og snakk med ett annet værksted en bavaria om de vet hva feilen kan være. 

Ser du etter private Email eller nettside?

Du kan finne alt hos www.NeedFulHost.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er biler som skal ha skifte av kjede ved 100k, tro det eller ei.
Dog tviler jeg på at det gjelder denne bilen, men det kan jo være produksjonsfeil, vært oppe før og feilmontert, kjørt 50.000 på oljeskift osv. som gjør det.
Definer roterende lyd, sliter litt med å koble den?

Hva med oljepumpe, girkasselager, osv.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 4 months later...

Hei igjen! Har nå hatt inn bilen på Honda verksted og de har demontert for å komme inn til kjede. Det var veldig slakt og må byttes. Dette skyldes at en fjør har falt av på strammeren(mekanisk stramming på denne bilen, altså ikke regulert av oljetrykk) Kostnad: ca 20.000kr...

 

De har aldri byttet kjede på en 07 modell som dette så litt merkelig/uheldig at det skjer meg.

 

Det var iallefall årsaken, da må en bare punge ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår