Carina Bjørnson Skrevet Mars 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2014 Jeg har kjøpt meg en passat 1,9 tdi 2001 modell. Og jeg hører det kommer en vann lyd fra dashboret, du hører det renner når jeg svinger. og du hører det veldig godt i gasspådrag i 1 og 2 gir.Kjølevæske forsvinner også, ikke mye men noe.Kjørte litt hardt opp en bakke her om dagen, hadde på full varme men det blåste kaldt.Noen som har hatt samme feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2014 Mulig lekkasje fra varmeregister.Ser du noen synlig fuktighet inne i cupen?Ser du noen kjølevæske lekkasje utvendig? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carina Bjørnson Skrevet Mars 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2014 Samboeren har sjekket bilen uten hell, han sier det ikke er varmeregisteret. Ingen synlige fuktigheter inni cupen heller. Ikke lukter det noe. Har ikke sjekket så veldig godt utvendig. Prøvd og søke på nettet, og ser det er flere som har skrevet at de har hatt gåen toppakning når de har hørt den lyden. Men er litt merkelig for det verken ryker av bilen eller er noe vann i olja.Er også litt grautete oppi kjølevæska Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2014 Det skal absolutt ikke være grautete i kjølevæskebeholderen.Er den brun/rust farge aktig? Isåfall er det blandet rød og blå kjølevæske og det skal ikke blandes.Hele systemet må flushes og fylles på med ny G12 (Rød kjølevæske) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passelaten_89 Skrevet April 10, 2014 Rapporter Share Skrevet April 10, 2014 Du kan jo etter du har kjørt et stykke åpne opp til kjølevesektanken og putte nesa de nedi der. Lukter det eksos? Om det lukter eksos så ville jeg parkert bilen og fått skiftet toppakning fortere enn turboen kan lade trykk. du kan konstantere ved å skru av oljelokket når det har vært kaldt, er det en grå aktig hinne på den, så er det vann i olja ( der foresten umulig å si om det er vann i olja ved øyemål med mindre det alvorlig mengder vann) Du kan tappe bilen for olje og se om det kommer vann, det er en bra måte å gjøre det på. er toppakninga defekt så kan det lekke kjølevæske inn i motoren. Pakninga som skiller kanalene og motoren skilles med et par mm, så det er en sansynlighet. Det forsvinner litt og litt kjølevæske, alt etter hvor stor defekt det er på toppakninga. Dette skaper også luft i systemet som kommer fra motoren i form av trykk, som kan være den lyden du hører. MEN har du sjekket vannpumpa? Er den ok? ( det kan være en defekt der som fører til lekkasje) Gå under motoren, på siden overalt se etter lekkasjer. Konstanter at alt er tørt før du begynner å se Er alt tørt? Men ingen lekkasje Opplever du at bilen går over 90 grader når du kjører? Dette kan være fordi vannpumpa ikke klarer å pumpe kjølevæske gjennom systemet, eller så har du en lekkasje en plass, og om det ikke lekker noen steder. Så peker alt på toppakninga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.