Gusern Skrevet Mars 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2014 Hva kan være galt? Bilen er ujavn på turtallet og hopper og nøkker. Legger ved en liten video så håper noen vet hva det kan være.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2014 Får ikke lagt til videoen men det er en a4 1,8 2000 modell. Det er nesten ikke til å kjøre med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2014 Kan være coil, men dumt å bytte deler på måfå.Få utført en diagnose.Det kan du få gjort på alle verksteder ellers kan du ta en titt på denne, Problemer med bilen? Trenger du diagnose? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mars 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2014 Sjekk etter vakum / luft lekkasjer :) Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2014 Har søkt etter feilkoder med diagnoseutstyret U281 og fikk disse 5 på motoren: O2 sensor Circuit-Malfunction (Bank 1 Sensor 1) , Mass og Volume air flow circuit-low input , 16955 , 17978 , 18001. De 3 siste kodene fant jeg ikke i boka ,så vet ikke hva det betyr. Hadde også en feilkode på srs airbag :65536 Så utifra feilkoder så går jeg utifra at bankesensoren må byttes, men finnes det bare en ? Men hva er resten av feilkodene? Her er boka leg leser ut kodene fra: http://www.onboarddiagnostics.com/download/u281.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2014 18001/P1593/005523 - Altitude Adaptation: Signal Out of Tolerance Possible SymptomsUnknownCommentaryThis is one of those fault codes where the ECU knows something is amiss, but cannot pinpoint the cause. Possible CausesMAF sensor (G70) out of tolerance. Leak in intake system. Throttle position sensors (G187/G188) out of tolerance. Possible SolutionsCheck MAF/replace MAF Sensor (G70). Check intake systems for leaks and repair. Check Throttle position sensors (G187/G188). 17978/P1570/005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer Possible SymptomsEngine starting but stalling immediatelyPossible CausesKey(s) not matched Instrument Cluster not matched Engine Control Unit (ECU) not matched Engine Control Unit (ECU) Power Supply faulty Possible SolutionsCheck for Fault Codes in Immobilizer itself (part of Instrument Cluster in many cars, but separate Immobilizer Control Module in some) Check Immobilizer Measuring Values (usually in Instrument Cluster OR Immobilizer Control Module) Match Key(s)/Instrument Cluster/Engine Control Unit (ECU) Check Engine Control Unit (ECU) Power Supply (Relay) Special NotesIn case of Engine Starting Issues please make sure that you are really experience an Immobilizer related Problem! Even if the Immobilizer engages, the Engine will still start fine but cut out after 2-3 Seconds. If you are NOT experiencing this behavior (e.g. Engine doesn't start at all) your Problem is very likely NOT Immobilizer related. May be stored in Combination with 01176 - Key: Signal too Low in Immobilizer Control Module. If no other immobilizer related fault codes are stored and the immobilizer related meas. blocks are fine except Engine Start not allowed, in rare occasions it helps to try cold-booting the car. Remove both battery cables from the battery. Short the battery cables together (away from the battery) for about 15 seconds. Reconnect the battery. (Example) Low battery voltage (including a faulty battery) may cause Immobilizer system malfunctions and testing should be done only with a known good battery installed. 16955/P0571/001393 - Brake Light Switch (F): Implausible Signal Possible SymptomsMalfunction Indicator Lamp (MIL) active Glow Plug Indicator Light active Brake Light(s) not working Possible CausesWiring and/or Connectors faulty Fuse(s) faulty Wrong Brake Light Bulb installed (21W instead of 5/21W) Brake Light Bulb(s) faulty Brake Light Switch (F) faulty Possible SolutionsCheck Wiring or Connectors Check/Replace Fuse(s) Check/Replace Brake Light Bulb(s) Check/Replace Brake Switch (F) Special NotesBrake Light Switches (F) have the reputation of breaking quite often. Om du sletter alle feilkodene og søker på nytt om noen km kjøring så vil kanskje noen bli borte. Hvor får du bankesenoren fra? Om du tenker på O2 sensor, bank1 sensor1 så er det vel lambdasonden. Bank1, sensor1 er bare plassering (rett meg om jeg tar feil). Mass og volum air flow er LMM din. Har du sportsfilter på bilen? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2014 takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2014 har orginalt luftfilter og ny lmm. mulig det kan være lambda, men trodde det var noe som het bankesensor, en rund dings med kontakt på som står foran på blokka på førersiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mars 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2014 Du har to bankesensorer på den, ene for sylinder 1 og 2, også den andre for 3 og 4. Står på innsugssiden, men disse heter da knocksensor og de har ikke komment opp i diagnosen. Men diagnosen foreslår: Check intake systems for leaks and repair. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2014 ok, hva betyr de 2 første feilkodene da? lambdasonde og lmm? prøve og bare slette feilkoder og se hva som skjer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2014 ja skal se etter lekkasjer.. begynne fra en kant :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2014 Hadde meg en liten kjøretur ista og virka fin til å begynne med, men nøkka mye når jeg kom opp i arbeidstemp. Gikk tålig greit for e var forsiktig på gassen. Høres det fortsatt ut som lambdasymptomer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.