Gå til innhold

Forslag til 4x4 pickup/suv

Ranger emnet


ladda_på

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en bil med veldig god fremkommelighet. pickup/suv.

trenger bare to seter, men trenger god plass til utstyr.

skal brukes til hytta sommer som vinter. og der er det ikke mye som heter brøyting..

veien til huset er en nokså bra skogsvei med grei brøyting, men ofte veldig sene.. + strøing er et fremmed ord..  smile.png

Har tenkt tanken hilux arctic truck, men er da veldig usikker.

 

Så her trenger jeg hjelp!

 

Takker på forhånd smile.gif

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke ha nytt i hvert fall. har tenkt mellom 2- 350 000 kr.. har kjørt ford ranger, men ble ikke imponert av terreng egenskapene. kan være pga standard dekk osv.. så det har jeg slått fra meg.

Isuzu har jeg ikke vært borti.. litt skeptisk til kvalitet der. kan hende jeg tar veldig feil, men lener meg lissom mot en Hilux AT.. hilux er jo kjent for og ha en god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du har kjørt Ford Ranger, jeg regner da med at dette er den gamle typen, en rebadget Mazda. Den nye er en helt annen bil.
Isuzu er kvalitet utover normen, dog. er det mye plastikk innvendig så den føles nok en del billigere en de andre konkurrentene.
Du finner ikke en pick-up i Norge som er mer driftsikker enn Isuzu D-Max.
Min mening er at HiLux lever mye på navnet, jeg har aldri blitt imponert over den.

Jeg har selv en 2012 Isuzu D-Max og er strålende fornøyd.
Gode offroad egenskaper og god kjørekomfort. Over 110km/t blir det litt vindstøy, men nå har jeg vindavviser på vinduer og panser i tillegg til 2 ekstralys foran og 4 på taket. 
Isuzu leveres med LSD bak diff.

Hvis jeg skulle valgt ny pick-up i dag ville det blitt 2014 Ford Ranger 3.2TDCI Wildtrak.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JESPER1201: Jeg har kjørt den nye 2012 mod mener jeg det var, wildtrak utgaven. og har ikke trua på alt det elektriske på 4x4..

Hilux lever nok mye på navnet ja, men det er jo vist gang på gang at det er en god pickup :)

Som sagt skal jeg ikke klage på Isuzu, for vet ikke nok om den. men skal sjekkes ut.

 

 

Eaglepilot: Takker for svar. har kikket på et par dodger, men det jeg tenker er at de blir kanskje litt for tunge når det kommer til klatring og bløte underlag?

hva tenker du om det?

Når det kommer til plassen er jeg helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo litt tyngre enn "junior" bilene, men valg av dekk dersom du skal ut og klatre og kjøre i en myr er jo en god hjelp.

Nå spørs det jo om du tenker på 1/2 ton, 3/4 ton eller 1 ton utgaver av US full size pick-ups.

Har selv hatt Ford og Chevrolet 3/4 ton, sto aldri fast, hadde med kjettinger sommer og vinter men brukte de aldri!

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner! har jo egentlig tenkt hilux størrelse. men finnes så mye og velge i, at jeg står litt fast her...

 

Hva tenker du om en av disse:

http://gmauthority.com/blog/2012/06/top-gear-usa-crowns-1985-chevy-ck-toughest-truck-in-shootout/

 

http://freightlinerflseries2014.imagehostinghosting.com/di-top_gear_usa_dodge_ram-0c43af55ef5ffe366ed92306aaea02de.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ser at jeg svarer seint... MEN... skal du kjøre på snø så handler du deg en bil som er bygget for å kjøre på snø. Her er Arctic Truck det beste alternativet... med store hjul og kompressor ombord kan du nok helt fint kjøre til hytta selv med en god halvmeter med snø. bare å tappe nok luft til at bilen flyter oppå... Det får du ikke til med de fleste originale Suv/pickupene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint, takk for svar.

 

Det er dette jeg også tenker, marktrykket blir jo helt kanon om en tapper lufta ut. men en sånn kompressor, er dette veldig kostbart ferdig montert?

det jeg også tenker er jo at bilen skal brukes på alle slags veier, ikke bare skog. hvordan er en Arctic Truck da?

og hvor stort bygg er nødvendig 37" blir uansett maks.

 

Takk igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arctic Trucks er jo laga for å kjøre langs veien og på snø med... dvs relativt flatt.. de jeg kjenner som har slike synes de er helt OK langs veien. man må selvfølgerlig tenke på at de har et dertil høyt tyngdepunkt selv om hjulopphenget ikke er laget for noen heftig terrengkjøring...

 

skulle jeg velge ville jeg gått for en bli med 35". da burde du få god fremkommelighet samtidig som den ikke blir for dyr i bruk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og prøvekjørt 35" og 37" nå, og må si 35 er mye bedre på svingete vei (asfalt)

Men når det er sagt, så har jeg også prøvd http://cloudlakes.com/data_images/models/jeep-wrangler-unlimited-rubicon/jeep-wrangler-unlimited-rubicon-14.jpg

 

Likte denne meget godt og kjøre. men fikk ikke testa den mye i skogen.

hvordan er kvaliteten på jeep nå? holdbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilux AT er jo overpriset opp i himmelen på bruktmarkedet sett i forhold til andre AT utgaver! Har selv en 2008 modell Isuzu D-max manuell som har gått 165 000 km nå, sett bort i fra at de ikke er så kjente som Hilux'en, er de like pålitlige og driftsikkre! De går også billigere om man holder seg unna automaten og har kraftigere motor og langt bedre hengervekt! Har hatt min i 3 år nå og, har bytta kun en sensor på min, kjører 50 000 km i året og bruker bilen både i skauen og anleggskjøring. Forbruket ligger på rundt 0,8-0.9 på blandet kjøring!

 

Dette er riktignok automat: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47309532&searchclickthrough=true

 

Du får forresten ARB luftstyrte diffsperrer både forran og bak, både til hilux, d-max, Amarok osv.... sjekk med bgnor.no

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår