oyhje Skrevet Mars 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2014 Hei, Har da et problem med ledningsnettet ved høgre førerdør. Tenkte da å skifte dette selv, noen som har noen erfaring? Er ikke akkurat bilmekaniker men liker å skru litt selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyhje Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2014 Glemte å skrive modell. Audi A4 B6 8E 2001 mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mars 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2014 Litt usikker på hvordan det gjøres på akkurat din bil men det pleier og være ganske likt på VAG så eg prøver og gi deg noen generelle tips. Dørtrekk og platen innforbi må skrues av om det går ledning til dørlåsen gjennom dørplaten og det gjør det nok på de fleste VAG biler fra 2000 og opp så om det går ein ledning gjenom dørplaten må denne fjernes. Platen bak dørtrekket holder også vinduet så vinduet må ut før platen løsnes, så må ledningsnettet følges inn i bilen, på de VAG bilene eg har vært borti er det kobling sånn att du kan koble fra ledningsnettet i døren og denne kontakten ligger ofte rett innenfor døren i fotbrønnen der ledningen fra døren går gjennom inn i bilen det pleier og være ett deksel der. Er ikke så flink og forklare sånt skriftlig he he, eg synest gummien som ledningen går gjennom fra døren inn i bilen er det værste med denne jobben da de kan være vanskelig og få tilbake på plass. Det er ofte 2 inspeksjonshull i dørplaten disse er for att du skal kunne løsne vinduet fra mekanismen som fører vinduet opp/ned, du senker vinduet til du ser disse to skruene når disse er løsnet kan vinduet fjernes så er det og koble fra alle koblinger og klips som er på ledningsnettet. Det er sikker masse eg har glemt men det gir deg ein ide om hva som kreves, vær forsiktig og nøye så pleier det og ordne seg. Skal du kjøpe nytt ledningsnett eller hente brukt på høggeren?. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyhje Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2014 Har ikke bestemt meg for nytt eller brukt. Var iallefall dyrt å skifte hos merkeverksted.... Så får vell sjekke ut prisforskjell på nytt og brukt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mars 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2014 Om du går på høggeren og tar ut selv får du god innsikt i hva som kreves når du skal montere på din bil og du trenger heller ikke være forsiktig når du demonterer fra bil på høggeren det burde ikke koste mer enn 100kr-200kr om du tar det ut selv det blir selvsagt dyrere om høggeren skal ta det ut. Om du finner ut att du ikke klarer og montere lednngsnettet på din bil kan du få ett ikke merke verksted til og gjøre jobben det burde ikke ta mer enn 1 time maks 2 så da blir det ikke så dyrt. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyhje Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2014 Det høres bra ut! :) Får sjekke ut om jeg finner en bil hos de lokale høggerne :) Takk for svar :D Espen Solheim reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg