bmw-525tds Skrevet Mars 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2014 hei jeg har tatt diagnose på motoren i bilen og fikk opp to feilkoder. 06 exhaust gas recirculation control deviation 01 delivery-controller control deviation er det noen som veit hva dette kan være? og når jeg starter bilen når den er helt kald så fusker den i 1-2 sekunder før den går som normalt. det holder med og gløde en gang. og når den er varm så bruker den en liten stund før den starter. hva kan dette være? takker for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-525tds Skrevet Mars 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2014 ingen som vet noe?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adbmw2010 Skrevet April 17, 2014 Rapporter Share Skrevet April 17, 2014 Hei. Hvis du ikke kan mye om bil er disse feilkodene vanskelig å utbedre. 01 delivery-controller control deviation: Sjekk air flow meter. Mulig lekkasje, væske i systemet. 06 exhaust gas recirculation control deviation: Mulig EGR feil. Sjekk eksos og lambda sensor og tilhørende enheter. Det kan være mange mulige feilkilder under 06 koden. Lykke til. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 17, 2014 Rapporter Share Skrevet April 17, 2014 Sansynligvis egr ventil som sitter fast. Åpne opp og rensk den. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-525tds Skrevet April 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2014 takk for svar :) er min første diesel bil så er litt og sette seg inn i. er nesten ikke noe kox inni egr ventilen bare litt på bånn av den :) får prøve og feilsøke videre og se om man finner ut noe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg