Gå til innhold

sperre på turbotrykk?

Ranger emnet


R666

Anbefalte innlegg

Originally posted by Puff

Hei

 

skal bytte måler opp til min. 2 bar :) men har ikke planer å kjøre over 1.5 de første ukene, går forsåvidt godt nok på 1.2.... Har lurt på litt flere målere, men vet ikke hva jeg skal ha helt enda + at plassering er ikke akkurat så lett....:)

 

Hvilke merke/type målere skal du ha da? Finnes det ikke noen med hvit bakgrunn og et blålig lys i?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Puff

Hei

 

skal bytte måler opp til min. 2 bar :) men har ikke planer å kjøre over 1.5 de første ukene, går forsåvidt godt nok på 1.2....

 

Skal du opp på 1,5bar eller mere ville jeg montert justerbar progresiv bensintryks regulator for at den skal få nok bensin..

 

Hadde på min samme proble som du hadde med på min smalt det noe jevelig mår slangen sprak, det var den ut fra colleren på min som smalt..:)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har målt med bredbåndslambda, er ganske feit enda, men skal monteres bensin regulator ja.

Lurer på om Greddy målerene er hvite (hvis jeg ikke husker feil), er ikke sikker på lyset, men det lar seg jo alltid forandre.

Blir autometer målere på meg, tror jeg da, ikke bestemt meg 100% enda.

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Originally posted by Puff

Takker.

Skal sette på nytt bensinfilter i kveld, har akkurat kjøpt nye plugger, hehe denso , men etter ha lest de linkene du postet går jeg over til ngk.:D

skal se nærmere på de workshop manualene når jeg kommer meg hjem, lurer på hva faen jeg kobla fra, hahaha, sikkert ikke noe viktig siden bilen fungere som "normalt"

mvh

Puff

 

Funnet ut ka du koblet bort?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fannt aldri ut hva som ble frakoblet, siden bilen fungerte som normalt var det ikke så enkelt :D

 

Nå sliter jeg med å få bilen ferdig til jeg skal selge den, sette på ny sinter først nå, så blir det salg av gtr'n min. vet du om noen som skal ha?

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fikk koblet på ny dumpventil i går, en Turbo XS RFL.

Men hører en liten hvese lyd når motoren går på tomgang, kan det være lekkasje i en trykk slange? Greide ikke å lokalisere lyden i går kveld, men bilen fungerer tilsynelatende ok.

 

Og de som kjører med Turob XS RFL på GT-R, hvor mange skiver har dere lagt i mellom på justeringen for å få råeste lyd.

Er det forskjell hvor mange skiver man må legge i mellom forhold til hvilket trykk man kjører?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 av de 6 skivene, synest den slipper litt jævli tidlig, blir lyd på 0.1 bar :(

 

 

Synest den bråker noe jævli, fjortisene brå snur med en gang de hører lyden :D men ingen som tror det er turbo da....:D

 

Var å så på 17" felger i går, var noe gråe OZ felger med gullskrift, vet noen hva de heter?? prisen var ganske grei, så vurderer å kjøpe felger:)

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Darkstar

Og de som kjører med Turob XS RFL på GT-R, hvor mange skiver har dere lagt i mellom på justeringen for å få råeste lyd.

Er det forskjell hvor mange skiver man må legge i mellom forhold til hvilket trykk man kjører?

 

Det står litt om det her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=23398

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Hadde 4skiver på min, det har med hvor fort den åpner når men slipper gassen,

Får når du har turbotrykk på bilen er jo trykket lik oppå og nuder i ventilen..

 

Men har du fåt fjærna katen??

 

Skal ta det seinere i dag, fikk henta røret i går...

 

Den ombygde 323 GT-R sedanen går hvist med 6 skiver + et par ekstra...

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig bare å stikke fingern inn i ventilen å kjenne om stempelet beveger seg når den står på tomgang. Du vil vanligvis høre at motoren jager litt på turtall også hvis den lekker.

Dess strammere du har den jo mere "waf-fa-fa-fa" lyd får du egentlig :)

Jeg synes egentlig den ventilen ikke er noe spes.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår