Gå til innhold

Rust sveising på Mercedes, tips til grunning og lakk.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kjøpte en 2000 mod Mercedes E klasse for litt siden for 20 000 kr. Bilen er Eu godkj veldig fin og kjøre og ganske bra i karoseri,, Hadde egentlig tanker om og prøve og få den gjennom neste eu, for så og bare kaste den etter to år,, men bilen er veldig fin og kjøre og jeg har blitt litt glad i den.

Tenker nå at jeg skal ta et "røsk" på den i sommer og få sveiset opp hull ( på innsiden av bakre støtfanger) og ellers ta div rustbobbler, også et gjekkfeste som er dårlig. Er veldig takknemlig for alle tips ang behandling av rust, type grunning, lakk etc. Er  brukbar på og skru, så prøver og gjøre allt selv, men er opptatt av at dette ikke koster skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har slitt en del med rust på bil de senere år da jeg har jobbet som billakkerer I 14år.

Det er et produkt som jeg har fått meget stor tro på de siste årene, og det er Raptor fra U-Pol. Dette stoffet er et 2-komp produkt som skal egentlig brukes som et beskyttelses belegg I platt på pick-up'r. Jeg har brukt det på dørstokker, hjulhus, under biler og over der hvor jeg har sveiset rust. Grunnen til at dette er så unikt, er fordi at det er 100% vanntett. Så det beskytter stålet fra fuktighet og salt. Blir også meget slitesterkt og det kan overlakkeres. Må selvsagt bruke syregrunning før du sprøyter dette på. Jeg kjøpte dette hos lakksalg.no! De har sykt gode priser på alt av lakk produkter og non-paint. Er det noe du lurer på, så er det bare og ringe eller maile de. De har svar på det meste. Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår