Gå til innhold
Bilforumet.no
chrisern20

Muligens kjøleveske i olja?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Toyota celica T20, 97, 1,8 som muligens har fått kjøleveske i olja, det kommer hvit røyk av eksosen.

det er sånn gul guffe inni olje lokket men ikke under top dekselet, det er ikke mye kjøleveske igjen på veske tanken.

skulle det ikke vært masse gul guffe under top dekselet da vis top pakningen hadde gått?

noen som vet hvordan slangene på tomgangs regulatoren skal sitte på bilen min?

takker for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gule guffa oppstår på steder olja ikke sirkulerer, det trenger ikke nødvendigvis bety at det går kjølevæske i olja, men gammel olje på en motor som kun blir småkjørt vil inneholde en del fuktighet som igjen gir denne guffa. Spesielt problematisk på vinteren med biler som ikke blir kjørt ordentlig varme innimellom.

Men siden du har hvit røyk ut av eksos sammen med synkende nivå i ekspansjonstanken tyder det på defekt toppakning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. problemet er att alt dette skjedde etter jeg rensa gasspjeld huset med white sprit som skal gå greit. kan jeg ha kobla slangene til tomgangs regulatoren feil, att vesker har strømma i feil retning??.

Men jeg tenkte att jeg skulle tappe den for olje, sette på nytt olje filter og fylle på med kjøleveske..

olja er veldig ny, 1 mnd kanskje nå, nytt filter også,

bilen har blitt brukt daglig og altid blitt kjørt varm og god, i tillegg så blåser det kaldt inni kupeen men motoren er varm. hva kan problemet være her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.