Gå til innhold

Tåkelys AUDI A4 B5 97

Ranger emnet


mabe1703

Anbefalte innlegg

Har i flere månder nå prøvd å forhøre meg rundt ettermontering av tåkelys på min audi, men alle kommer med forskjellige svar. Mange linker til "dårlig kvalitet" som koster noen hundre kroner som evt blir ødlagt / sprekker etter kort tid.

 

Så kom jeg over en tråd som forklarte dette emnet litt mer: http://forum.vacn.no/showthread.php?235247-Orginale-A4-B5-T%E5kelys-Spredere-Selges!

 

Her sies det at tåkelys/grill ikke kom orginalt før facelift her i europa, men i USA brukte man prefacelift fangere. Dvs at det var 95-99 mod med tåkelys.

 

så her kommer spørsmålet ( som kanskje er litt dumt...)

 

Så det her vil si: Hvis jeg får taki US grill fra en hvilken somhelst modell mellom 95-99 audi så vil jeg kunne ta tåkegrillen/lysene og montere på min Audi 97? Evt hvis så er tilfelle noen som har kjøpt fra en side/ veit om noen som har dette til salgs? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da må du vel ha facelift fronten vel? Har ikke sett en pre-facelift med de tåkelysene

Etter det jeg har lest på nettet o.l skal det være mulig å sette på US grill/tåkelysene på 95-99 modellene, men det er bare det å få taki det. ( er ikke 100% sikker derfor jeg spør) Men uansett... jeg fant disse "sprederne" http://www.skruvat.no/Takelyskaster-P146463.aspx som altså skal passe bilen min, men må igjen ha en US grill? eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den guiden du liker til er jo ikke helt original montering da. Men det å montere lys der er mulig ja. Er jo god plass bak der

 

269_A4_fog_beslag_v_1.jpg

Kan godt hende den ikke er 100% orginal montering. Hovedsaken er det at jeg vil ha spredere som ikke koster 300 kr på ebay :P. Å da skal visstnok dette være veien å gå, men noen sier det vil passe 100% og som du nevnte nå at det ikke er helt "orginal" montering. Så jeg veit ikke... Har kun sett på de to linkene som er linket i første innlegget og det jeg akkurat refererte til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å få tak i en facelift front? 1-winking.gif Ser ofte delebiler på finn.no. Kanskje det er bedre?

Er desverre ikke aktuelt hehe... rart at dette skal være så vanskelig.. Om jeg så hadde kjøpt de tåkelysene fra skruv så ville jeg igjen hatt problemet med "grillen" de skal sitte i... kanskje like greit å bare gi opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://finndel.no/delinfo.aspx?dnr=15035&f=110&bk=000701&dk=1292

 

1200kr smile.gif front med grøftelysene. Blir billigere enn om du skal kjøpe 2 nye grøftelys + gitter. Ulempen er at du må lakkere fronten da

Akkurat dette som er problemet, Bilen ble nylakkert for ikke så mange månder siden og tja... vil mase minimalt på min stefar om mer lakkering / montering av deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv rotet mye med dette, de to skikkelig løsningene var enten og få tak i US delene, eller og montere facelift fanger...

 

Jeg endte opp med de ebay grillene, og ettermonterte biltema sine tåkelys i dem.

Godt jeg ikke er den eneste... Når du snakker om griller er det disse: http://www.ebay.com/itm/AUDI-A4-B5-1994-1998-FOG-LIGHTS-LAMPS-GRILLE-SET-NEW-/250888382575 du snakker om da? Eneste som jeg ser som er negativt med disse er at de "stikker" ut så jævelig... ser det på alle biler som har montert de.. eneste minuset jeg ser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte de du linker til over på min første A4. Og ja, dem stikker litt for mye ut. Og mine knuste etter få uker. 

 

Men det du kan gjøre er å bruke grillen til de grøfte lysene og heller kjøpe en universal lykt å montere på de (som nevnt over). Det er fult mulig. Jeg gjorde det smile.gif Det blir ikke like pent som en facelift front, men bedre enn ingenting. 

 

Her ser du min 97 pre facelift + min 01 facelift. Ser lett forskjell på grøfte lysene

 

post-142873-0-18213100-1391005698_thumb.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår