Gå til innhold

Kjøp av (tysk?) førstebil

Ranger emnet


Einarsson

Anbefalte innlegg

Tenker at det blir vanskelig med bedre kombinasjon av komfort&sport på norske skilter enn det her under 100 000:

 

BMW 535 iA

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46288278

 

Volvo S80 T6

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46238758

 

BMW 740iA

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46227682

 

Ellers anbefales å komme seg ut av rikets grenser før man har det morro med bil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte bilar du har fonne, har vore innpå disse annonsane før. liker veldig godt 535i'en, men interiøret ser heilt ikkje bra ut i det heile tatt. dette gjer meg vel berre prutepotensiale? volvoen var flott og, korleis er det med delar til desse? fargen på den var ikkje kva eg har mest lyst på, men har vel moglegheten til å foliere e.l. dette gjer meg vel berre prutepotensiale og? 7-serien var deilig den og, men dette er vel farleg høgt kmstand, her kommer vel noke til å ryke kjapt? ka tror du?

 

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen mekaniker så når det gjelder den tekniske tilstanden på bilene bør du ta med deg en bekjent spesialist eller bruke NAF test. Ellers så vil jeg tro at km-stand ikke er avgjørende men heller måten bilene er blitt ivaretatt på og hva som allerede er gjort fra før av. Det er vanskelig å si hvilken av disse bilene noe ryker på samtidig som mye avhenger av hvordan du selv vil behandle bilen når den er i ditt eie.

 

Ellers er det alltids prutepotensiale da slike biler som er lite økonomiske med tanke på forbruk er ikke veldig lettsolgte, men når de kommer i denne prisklassen kan de jo bli kjøpt av en entusiast som ikke har 500 000 liggende. Men selvfølgelig prutepotensialet er ikke det samme som på råe biler med 300+ HK til 300 000 - 600 000 da disse blir ikke kjøpt av barnefamilier og "rasjonelle" folk, imens milionærene vil ikke ha brukt. Dermed er det kun "bilfrelste" med en del penger på bok som blir igjen som potensielle kjøpere.  Uansett prute er alltid lurt det verste som kan skje er at noen sier "NEI ikke en krone billigere for f".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom litt forskjellig VAG og har det nå også, det er bare å belage seg på skruing. Med mindre man har flaks da, det kan jo alle ha rett som det er. Ikke uoverkommelig skruing, men jeg har i alle fall til gode å ha en erfaring med VAG som ikke innebærer mekking. Ofte. Og ikke kjenner jeg noen med andre erfaringer heller. Dog er nye eller nesten nye VAG-biler fine, helt til det først begynner å skje ting. Akkurat som om de rakner. Men hva er vitsen med å eie en bil om man ikke skal skru?

 

Uansett, som noen har vært inne på: det er bilens stand som avgjør om du kjøper den. Sett deg inn i typiske, modellspesifikke feil og sjekk etter disse.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår