Franko89 Skrevet Januar 19, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2014 Hei. Jeg har nylig kjøpt meg en Audi A4 1.9tdi 2007 model. Etter å ha kjørt bilen en times tid dukket det opp en "skrikelyd" ved nedgiring. Virker som om dette skjer når girkassa er varm og det har bare skjedd ved nedgiring til 3, 2 og 1. lyden kommer i det jeg slepper clutchpedalen i det girkassa "tar tak". Har søkt litt rundt og finner lignende problem som er relatert til trøstelager og svinghjul. Men litt usikker da de lenkene jeg leste hadde andre symptomer. Lyden er en "skrikelyd" og den kommer ikke hver gang jeg girer ned. Lurer da på om noen vet hva det kan være? Tips til hvordan jeg kan feilsøke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
offpist Skrevet Januar 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2014 Jeg ville først og fremst kontaktet selger om du bare har hatt bilen en time når du hørte dette. Hvor langt har den bilen gått? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Franko89 Skrevet Januar 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2014 Bilen har gått 110 000 km. Har kontrakt med selger som sier 50/50 dekning på motor og drivverk. For selger var problemet ukjent og om det skal skje noe mer må bilen på "diagnose" for å finne feilen. Mistenker at dette kan bli en kostbar reperasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
offpist Skrevet Januar 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2014 Ja, girkasse problemer er sjeldent billig. Har ingen erfaring på akkurat det du beskriver der, men er vel trolig det er et lager som er gåent. Var litt tidlig med slike problemer på 110 000 km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2014 50/50 garanti gjelder vel hvis det dukker opp uforutsette ting etter salg, dette er jo en feil som åpenbart har vært tilstede før/ved salg, da burde de dekke det spør du meg. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Franko89 Skrevet Januar 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2014 Skal på verksted i slutten av uka. Syntes det virker rart at det skal dukke opp problemer med motor, clutch, gir så tidlig. Håper det er en filleting som feil/for lite gir olje, men det er vel for optimistisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toha21 Skrevet Juli 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2015 Ser det er en gammel tråd, men fant du ut av dette? har akuratt samme feil som deg og lurer på hva dette er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg