larsram Skrevet Januar 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2014 Hei. Jeg har en 97 mod a6 2.6 v6 som jeg har problemer med å få varme i. Bilen har helt ny frostveske. Når bilen står på tomgang får den motortepratur og det kommer noe halvish varme ut. Så fort jeg kjører med den synker motortepraturen ned til nesten 0 og det kommer bare kaldluft. Om jeg stanster en plass og står litt der går motorvarmen opp igjenn men synker så fort jeg begynner og kjøre. Noen som har noen tips om va dette kan være? På forhånd takk for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2014 Begynn med å bytte termostaten, typisk når den er defekt (åpen) er at motortemp synker så fort man begynner å kjøre. Se også; - http://www.bilforumet.no/topic/210262-a-skifte-termostat-pa-v6-28/ - http://www.bilforumet.no/topic/201829-et-varmeapparat-til-besvaer/ Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsram Skrevet Januar 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2014 Okei, takk for svaret. Er det noen måter å sjekke dette på uten å demontere? Ser at man må av med registerima for og komme til termostaten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2014 Du har ikke blandet frostvæsketyper, ser du skriver den er ny. Om G11 (blå) blandes med G12 (rød) så blir det grøt med påfølgende problemer. Du må ikke av med registerreima for å skifte termostaten, men det er enklere å skifte den om reima er slakket av. Les i linkene jeg la med... Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsram Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 Ville bare komme med en update. Det viste seg at det var vakumslanger på varmeaperatet som var feil, forje eier hadde denn inne på ein liten service før jeg skulle overta bilen og dem som har utført dette har da byttet vakumslangene men ikke søtte dem på rett plass. Noe som guttaboys på vår lokale sulland forhandler fant fort ut av :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg