Gå til innhold

Fikse problem med automatiske høydejusterere på originale xenonlys (Grunninnstilling i vag-com)!

Ranger emnet


Passat05tdi

Anbefalte innlegg

Lysene går opp og ned i det jeg vrir om tenningen, og ser ut til å fungere bra.

Hadde bilen inne på verksted, og de stilte inn lyktene til riktig høyde smile.gif

Men, de sa at den automatiske høydejusteringen på xenonlysene ikke fungerte skikkelig, pga at jeg har senket bilen. (Hvis jeg f.eks hadde hatt fullastet bil, så skulle lyktene justert seg ned), denne funksjonen fungerer tydligvis ikke. (De fikk ikke kalibrert grunninnstillingen i Vag-com. Høydemålerene var utenfor sitt måleområde).

 

Bilen er senket ca 45mm foran og bak, nivåfølerene på for- og bakaksel står helt i topp.

 

Noen som har senket en Passat 3bg med original xenon før? Har dere isåfall montert kortere "stag" på høydefølerene?

Hvor får jeg tak i dette?

Møller har vel kun de originale.......

 

Hvordan fikset dere problemet med den automatiske justeringen av lysene? 

 

Så at dette var et av de nye punktene for EU-kontroll (fra 2014). Tenkte det var greit å ha alt i orden for å slippe problemer når den tiden kommer smile.gif

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vært borti helt det samme, men nesten. Nå i vinterhøyden så fungerer det fint, men i sommerhøyde så slutter lysa og gå ned og opp når setter på tenninga pga de er utenfor område smile.gif Men da er den senket godt over 45mm.. Blir vel å lage egne stag tenker jeg smile.gif

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår