bonk Skrevet Januar 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2014 Mister strømmen på batteriet når bilen har stått i ro 1 døgn ca. Når jeg måler mellom pluss polen og kabel mister jeg ca 0,5V. Noen gode ideer til hvor jeg starter med feilsøking, har samlet noen ledninger i dørene i bak, men problemet var før det ble fixa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2014 Forklar litt mer om hvordan og hva du måler, jeg skjønte ikke helt... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Januar 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2014 Gammelt, utgått batteri ? Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonk Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Så er jeg på nett igjen Som svar til JChE, først måler jeg batteriet uten å ta av pol sko, måler 12,6V etterpå demontere jeg skoen på pluss siden å måler mellom pluss polen å pluss kabel som er demontert, da måler jeg så 12,3V ca altså ett spenningsfall på ca 0,3V. Høres ikke ut som mye det, men det er nok til å tømme batteriet når den ikke kjøre 1 døgn.. Batteriet ble skiftet 12 desember 2013. Har tenkt på dynamoen, men den ville sikkert trekke større spenning end 0,3V? Verksted har jo utstyr som de kopler opp bilen med, kan de se sånne feil? Bonk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Du kan ikke måle i volt om du skal finne ut hvor mye strøm den trekker. Du må måle ampere. Det gjør du på akkurat samme måte bare at du bytter om ledningen på multimeteret. La det stå koblet til en stund da det synker litt etterhvert. Den skal ikke trekke mer enn 0,2 ampere. Er det noe ettermontert utstyr på den da? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonk Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2014 Ok, det skal jeg prøve. Ja det er etter montert dvd avspiller, å skjerm i taket, alt slår av når nøkkelen blir tatt ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonk Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2014 Glemte å legge til at bilen er importbil fra Tyskland, men har aldri hatt trøbbel med den før slutten av i fjor. Ledninger i dørene har jeg skjøtet de som var knekt, men det kan jo være andre plasser som jeg ikke har tenkt på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonk Skrevet Januar 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2014 Har nu funnet ut at den trekker 4,4A hvilket er jævla mye.. Fant 110A sikring som føre til "Innenraum" som sikkert betyder noe med innvendig utstyr.. Trenger ett el-diagram får å følge hvilken vei kablet går, sitter ett ekstra batteri under pass sete som jeg måler 4,4V?? Til slut lurer jeg på om noen har hatt av dørbekledningen, for det er litt av ett mysterium er vel mest redd for at knekke noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2014 4,4 ampere uten noenting påslått er veldig mye. Kupelyset stod ikke på? Det letteste er å begynne med og ta ut en og en sikring til ekstrautstyr for eksempel. Følg med på multimeteret ditt for hver sikring og ta det derifra. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 19, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2014 Hvis du har et ekstra batteri i bilen, og dette er dårlig, vil det ta livet av det "friske" batteriet. Begge må byttes samtidig, med mindre du har skillerele eller lignende. Strømmåling blir heller ikke riktig hvis det andre batteriet fortsatt er koblet til, det kan hende de 4,4 amperene går til å lade det andre batteriet. Da vil du ende opp med 2 ubrukelige batterier. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg