Gå til innhold

Oppgradere anlegget - Audi A6

Ranger emnet


toazty

Anbefalte innlegg

fikk noen nye høytalere  og forsterker gratis av en venn som jeg satte i bilen, ville sjekke om det var noe mer futt i dem enn orginal høytalerne i min audi A6

 

http://www.bossaudio.com/auto/cer653/ 2stk på 350W og 2 stk på 300W

og en CDspiller som har 4x80W

 

men det var ingen stor forskjell, og lurte på om noen her har noen ide om hvorfor det låt dårlig.

er 4x80W nok ?

må jeg til med en egen forsterker til disse høytalerne?

 

det er også 4 diskanter i dørene på bilen, anbefales det å koble disse fra?

er disse i det hele tatt beregnet for å sitte i dørene på bil?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss er møkk! 4x80 peak, kanskje 4x10-15W RMS. Altså ekte watt. Så jeg er ikke overasket. Sett tilbake de originale høytalerne, kjøp deg en Pioneer eller Alpine spiller med adapter til den originale bassen du har bak i bilen så får du bedre lyd. Hold deg unna Boss

 

Diskanter må du ha for å få fint lydbilde. Men det holder med to. 

 

Jeg har også en A6. Første jeg gjorde med bilen min var å bytte frontspiller til en Pioneer X6500DAB. Da ble lyden mye bedre. Etter det byttet jeg ut fronthøytalerne i noen Focal sett. Med 6.5" nede og diskant på topp. Originale plassene. Lyden ble enda bedre. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe orginal sub i min bil  ( iallefall ikke som jeg vet om :) )

stod en pioneer spiller i bilen fra før men den var bare 4x20W, merka at lyden ble bedre med den nye spilleren ( som også er boss )

har fått dette gratis, så tenkte det var verdt forsøket.

men lyden ble ikke verre med disse høytalerne, bassen ble litt dypere og lyden er grei , men langt ifra så god som jeg trodde den kom til å bli.

 

har noen suber liggende, men trenger forsterker, så hadde håpt jeg kanskje slapp det når jeg fikk disse høytalerne.

 

men jeg merker at jeg kanskje mangler noen W på spilleren, for høytalerne spiller bedre hver for seg enn sammen. volumet på 90% når jeg har 1 høytaler på, og ned i 75-80% når jeg har alle på, mulig de hadde spilt bedre ( mye bedre? ) med en egen forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de spiller bedre om du får på en forsterker. 

Du må se vekk ifra det som står på spilleren. Selv om det står f.eks 4x50W som det gjør på nyere spillere så er det kanskje bare 4x25-30W de klarer. 

 

Men hvorfor ville du fjerne diskant høytalerne i dørene?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil jo ikke fjerne dem, men om de trekker så pass mye at de ødelegger for høytalerne, så om det å fjerne dem ville gitt bedre lyd fra høytalerne.

 

men etter mye lesing så tror jeg at jeg bare kjøper meg en aktiv sub eller forsterker til en av subene jeg allerede har,  får jeg iallefall litt mer lyd i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår