heggedal Skrevet Januar 3, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2014 Hei! Jeg har en octavia -05 hvor lyktene plutselig lyser veldig lavt (les nesten rett ned). Når jeg starter bilen så har lyktene justert seg selv, men nå gjør de ikke det lenger… Noen som vet hva som er galt og hva jeg må gjøre for å fikse det? Kan jeg gjøre noe selv? På forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 3, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2014 Mest sannsynlig er en av nivåfølerene def. / eller dårlig kontakt.Men det kan også være ECU.Må lese av feilminnet. Må også bruke diagnoseutstyr for å kalibrere lyktene igjen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heggedal Skrevet Januar 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2014 mulig et dumt spørsmål, men hva er ECU? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 3, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2014 ECU er hjernen i bilen. Den styrer det meste. Den har også et feilminne hvor diverse feil som oppstår blir lagret. Som f.eks sensor feil Siden det er begge lyktene så er nok feilen ved nivåfølerene. Du kan sjekke de selv. Nå vet jeg ikke hvor de sitter helt 100%, men skal sitte en forran, og en på bakakslingen. Jeg har opplevd at ene armen har falt av sensoren. Da får systemet helt feil verdi, og lysbilde blir feil. Se etter en lik sensor som på bilde (Sort midt i). Den er nok ikke helt lik, men mye av det samme systemet. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg