Snoop_G Skrevet Desember 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2013 Heisann. Har en A4 1.9 tdi 110hk som ska chippes på nyåret nå, men lurer litt mer på ka mer trim som er å oppdrive til disse motorene? Tenker da på dyser, eksos, turbo, evnt dieselpumpe. Og kor mye tåler girkassen? Siter Opel Omega 3.0 MV6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2013 EGR systemet kan du fjerne + rengjøre innsuget på nytt. Enkelt og billig Automatkassa tåler ingenting. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2013 Enig med TKarslen, har du automat så dropp chipping og alt annet som er momentøkende. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoop_G Skrevet Desember 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2013 Ok. Det er manuell kasse på denne. Men hva tåler motor og kasse på disse? Har generelt lite peiling på Vag og diesel. Husker eg prøvekjørte en golf med samme motor og en 180-190hk, moro sak det der. Siter Opel Omega 3.0 MV6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Desember 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2013 Du må ha dyser, turbo, en god intercooler og bilen må omprogrammeres. Disse delene kan du hente i fra en annen VAG motor med 140/150hk, hvilken motorkode har du? Manuell kassen tåler en god del så den trenger du ikke og tenke på. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2013 Til Slippern: Jeg har jo samme motor i bilen min (afn?) og jeg har også lyst til å få den bedre. Eneste jeg har planer om er chip på chipsenteret, men hva er prisen på resten av det du nevner? Dyser, turbobytte osv? Og er det verdt det? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Desember 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2013 Det mange gjør er og hive på en turbo i fra en AWX motor og PP520 dyser og en chip på toppen, da blir det ikke så jækla dyrt. Er du heldig så finner du en VAG bil med AWX motor på høggeren du kan ta delene av :) Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoop_G Skrevet Desember 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2013 Det mange gjør er og hive på en turbo i fra en AWX motor og PP520 dyser og en chip på toppen, da blir det ikke så jækla dyrt. Er du heldig så finner du en VAG bil med AWX motor på høggeren du kan ta delene av Har AFN motorkode, men turboen fra 1.9tdi 130hk er jo direkte bolt on, med PP520 dyser og chip så havner man vel på fine 180hk vel? Siter Opel Omega 3.0 MV6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Desember 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2013 Du bør havne tett på 180hk da ja. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoop_G Skrevet Desember 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2013 Flott, da ska eg se å få ordnet delene på nyåret også kan eg få oppretta en prosjekttråd også. Snakket med chipsenter.no og så, dem kunne ordne custom sw for en nett sum også. Så ser vi åssen det går derfra. Dette kan bli moro! Btw, noen som vet om map/luft temp ligger på innsuget? Siter Opel Omega 3.0 MV6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg