Gå til innhold

Originale bremser vs. EBC bremser

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Er det noen her på forumet som har satt på EBC bremseskiver og klosser på bilen sin som kan fortelle meg hva dem merket forskjell fra originale bremser mot de EBC bremsene? Eller er det noen andre her som har hørt noe? 

 

Nå idag har jeg vanlige brembo skiver, med klosser kjøpt på bilxtra. Men har veldig lyst til å kjøpe meg et sett med EBC skiver rundt hele + klosser. Men jeg vil vite hva forskjellen blir. Merker man forskjell på vanlig kjøring, eller er det først på bane man merker forskjell? Da det blir mye hard bremsing, og mye varme der

 

ebc_21.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har Brembo skiver så duger de like godt som EBC sine. Vil du ha bedre bremseeffekt så bytt ut Biltema-klossene med f.eks. EBC, Brembo, Pagid, Ferrodo osv. Kjører selv med AP/Brembo skiver og Pagid klosser, er meget fornøyd med det. Og ja, bremsene betydelig bedre enn med originalt, originale klosser fra Møller er faktisk ikke er så ille heller smile.gif

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg sliter med er hard bremsepedal nå som det er mye salt og dritt på veien i det jeg begynner å kjøre. Første bremsene 

 

Da jeg kjøpte bilen måtte jeg bytte bremser rundt hele, og da ble det zimmer man klosser. Noe som skulle være "såååå" bra ifølge noen. Aldri hatt så dårlige bremser + en gang opplevde jeg null brems + mye røyk under hard oppbremsing. Da byttet jeg til bilxtra sine (Mintex). Ble mye mye bedre, men ikke helt perfekt. Kjenner at pedalen er litt hard noen ganger de første bremsene, men ellers jevn og fin brems. Sånn er vel alle biler? Hørt andre også har samme "problem"

 

EBC:
 

 

EBCs unike slisser drar med seg kald luft under klossen ved hard nedbremsing og reduserer temperaturen samtidig som de bidrar til fjerning av støv, fukt, gasser o.l fra overflaten.

 

Er vel fukt og støv som ligger på skiva som gjør at jeg opplever hardere pedal ved brems vel?

Er derfor jeg vurderer de skivene. Ser bedre ut, og er nok bedre enn originale. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår