amazon1967 Skrevet Desember 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2013 Har fått tak i en power boks til 1.9 afn motor den skal kobles på det store stikket inn på motor og så er det en svart tynn ledning som jeg ikke vet hvor skal noen som vet? Den på bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2013 Den skal på en av kablene på luftmengde måleren. For å fake noen signaler der. Om den er lik den boksen jeg testet på bilen min i 30min tid Info jeg fikk: Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet Desember 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2013 Aha det står fra 1-5 men det er bare 4 ledninger så da skal den på det høyeste nr der da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2013 Jeg husker ikke helt hva jeg gjorde der. Men du vet hva som skjer da du kobler på sånt utstyr? Hva du utsetter motoren for? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet Desember 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2013 Har hør det er jall ja men det skulle jo virke så bra sier de.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2013 Ja, tror du dem selger noe om dem sier produktet er dritt? Alle som selger de boksene sier jo så klart at de er best og bla bla bla.. Jeg sier ikke at det ikke virker, men jeg mener det er feil måte å få ut mer effekt av motoren. Du vil få mer effekt, og du kjenner forskjell. Men den boksen lurer motorstyringsenheten i bilen. Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet Desember 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2013 Hva ville du anbefale istedet da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2013 Det som alle andre gjør? Leverer bilen og får reprogrammert motorstyringa. Da får du et program som er til bilen din, ikke et som er masseprodusert til 1.9TDI AFN. Ingen fake signaler her og der, men et program som jobber riktig mot andre ting i motoren. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet Desember 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2013 Og dette finner jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2013 http://www.tsracing.no/ f.eks Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2013 Bestchip.no driver også med reprogrammering hvis du leser litt på siden. Det første du ser er dissa drittboksene. Ultimo.no driver kun med reprogrammering. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2013 Om AFN motoren din er lik som min AFN motor (noe jeg tror) så kan den ikke reprogrammeres enkelt via OBD2 kontakta. Styreenheten er ikke programmerbar, så du må fysisk koble fra og ta ut ECU. Åpne den og bytte chip inni den til en som er programmerbar (Fikk jeg høre) Jeg har levert bilen min hos to leverandører som har prøvd. Ingen av dem klarte å reprogrammere. Så du må velge en leverandør som klarer denne operasjonen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet Desember 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2013 Så det må fysiskt settes inn en chip på afn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2013 På min 99 Audi A6 1.9TDI AFN måtte de åpne motorstyringa for å fysisk bytte chip. Sette i en dem kan programmere Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazon1967 Skrevet Desember 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2013 Koster? Funker det noe bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg