Jump to content

Div H1 4x4

Rate this topic


PSLarsen
 Share

Recommended Posts

har en 2001 H1 4x4 2.5 turbo diesel

 

Virker som den har noe slitte syncroniseringsringer. Kan det hjelpe med ATF olje på kassen? tåler den dette?

 

Ka med diff olje, hvilken type?

 

Andre som har vert borti motorer som har noe hard gange? kan minne om ventilklapring. har byttet løftearmer med tilhørende lagre uten det hjalp.

Noen ganger kan lyden være helt fraværende, andre ganger klaprer den. Dieseldyser?

 

Det virker som det er for mye "slakk" i drivakslene fremme. Tror det er disse som slår når eg kjører i humper. Kan heller ikkje kjøre mye mer en 40-50 før det vibrere kraftig med fremakselen aktiv. Kordan justere dette?

 

Går det og bruke automatiske nav fra andre bilmerker (pajero) for å slippe de manuelle?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By GolfEven
      Hei,
      Kjøpt ny bruktbil for et par måneder siden. Dette er en VW Golf 1.2 TSI 2013. 
      Ble informert av selger at den brant en del olje, noe disse bilene vanligvis gjør. 
       
      Etter å ha kjørt en del kilometer, merket jeg at den brukte en del mer enn det jeg har lest er vanlig. Min brenner omtrent 0,5 liter på 350km. 
       
      Har også merket at den kan fuske litt på gasspådrag ved lavt turtall. Da kommer det ofte blå/hvit eksos. Dette fremkommer når bilen er varm og kald. 
       
      Noen som har noen formening om hva som kan være galt?
       
      På forhånd, takk for svar :) 
    • By grendal93
      Hei, jeg har prøvd å finne hvor oljelekasjen jeg har på min golf uten hell. 
      Tenkte først at det kom ifra oljetrykksensoren som ligger nesten øverst på motoren siden det var mye oljesøl rundt den. Vasket rundt og sjekket igjen så fant jeg olje nesten helt opp til trykksensoren.
      Sjekket også tennpluggene og det var olje i alle (dette kan komme ifra dårlig påfylling av olje) skal tørke ut oljen og sjekke igjen. 
      Har også en varsellampe på motoren og når jeg starter bilen så får jeg opp en varsel der det står "oil sensor workshop". 
      Kort forklart om motorkraften som jeg mister. Når jeg skal ut i kryss så må jeg gir mere gass en vanlig for og ikke kvele bilen. Når jeg kjører rolig på flat vei så kjenner jeg på bilen og gassen at den mister litt kraft også kommer det tilbake om 250ms ca. Når jeg slipper opp gassen på flat vei så rister bilen 4 ganger før den bremser på giret. 
      Har sjekket at alle tennplugger fungerer og det gjør di. 
      1 ting til! Oljen renner ikke ned på hverken girkasse eller reg reim, det er mest fokusert på fronten ( kanskje bak) 
      Det at jeg mister motorkraft av og til kan vel ha noe med oljesøl i tennpluggene? Hvis det ikke er problemet hva kan det være? 
       
      Tips om problemet, anbefalinger, meniger om og levere inn til verksted for og finne oljelekasjen taes gjerne imot! 
    • By Marius T
      Jeg har en Renault Laguna 2003 modell Bensin. Gått 186476 km
      I det siste har bilen min begynt å tikke, usikker på om det er ventilene som må byttes. Toppakningen er fin, det er ingen tegn til lekkasje fra ventilene. Men har noe oljelekkasje.
       
      Jeg legger ut en liten video så det et enklere for folk om de vet vet hva som er problemet. Men hadde også vært fint med en guide hvordan dette kan fikses?
      Høres ut som en Dieselmotor.
       
      https://files.fm/u/9e6wfjhmb
    • By martinlol
      Hei,
      Meecedes E240 1998 med 722.609 girkasse 
      Forrige eier skifta girkasse, men den nykker når den skifter til 2. og 3. gir. De første girene (regner med det er 1. og 2.) skurrer når jeg letter på gassen. Jeg peila olja og fant ut at det var for mye olje på den. Har tappa ut litt og litt uten at det har blitt bedre. I går i 5. gir kom det noen voldsomme skurre- og gnisselyder. I tillegg var den vond å få i gir - både i R og D. Da jeg peila olja i går var det plutselig mer enn forrige gang. Tegn på at kassa har gått varm?
      I morges fungerte girkassen som før, men etter at jeg hadde peila giroljen med varm motor/gir var den igjen vanskelig å få i gir. Måtte gi gass for at den skulle slå inn i gir. Starta og stoppa bilen. Da gikk det bedre. Men det er stygge lyder fra girkassa - selv i P.
      Noen idé om hva som er galt? Mulig å redde girkassa?
      Kan nevne at jeg fikk bilen for vrakpant
      Takker for alle svar:)
    • By Tinka3303
      Det er en ulyd i motoren men vet ikke helt hva som er årsaken! Trenger hjelp med å finne ut av det! Lytt å fortell gjerne hva du tror det er! (Er ikke registerkjedet, byttet det nylig) 
      Info: BMW 1-serie 118d n47 motor 2007 modell 

      FullSizeRender.mov
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy