Anon1 Skrevet Desember 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2013 Etter jeg hadde satt på nye bremsesko, vil ikke trommelen på igjen. klarer ikke å slakke på det lille hjulet man skal vri på, da hele greiene bare vrir seg isteden for at hjulet går rundt. Dette lille hjulet ser også ut til å ta borti den fjæra som sitter rett ved siden av. Er godt mulig jeg har satt det på feil. Noen som vet hva som er galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Desember 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2013 Demonter slik at du får ut delen som skal justere bremseskoene. Dette har antagelig rustet fast og må jobbes med slik at delene blir løse. Du skal kunne vri lett på dette når du holder det i hånden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anon1 Skrevet Desember 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2013 Har tatt det av og sett. Dette hjulet er i to deler, den ene med hodet og tannhjulet på, og gjenger som går mot den andre siden, og den andre siden er bare en slags hylse. Er hjulet i orden da, eller skal det være i tre deler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Desember 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2013 Hvis det ikke er gjenger i hylsen så skal tannhjulet kunne skrues på bolten med gjenger som en mutter på en bolt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anon1 Skrevet Desember 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2013 gjengene stikker så vidt ut av den delen med tannhjulet på, så den går altså et lite gran inn i hylsen. det eneste som er bevegelig på den er at jeg kan dra den hylsen av og på, klarer ikke å vri på hjulet. Er det noen måte å få løsnet dette? Er litt redd for å slå det løst og ødelegge tennene.. Hvor kan jeg eventuelt kjøpe en ny? har sett litt rundt, men ikke funnet noe.. Blir vel kanskje bilopphogger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2013 Husk beskrivende trådtittel ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Desember 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2013 Den delen med tannhjulet må løsnes. Du kan bruke rustløser,varme den litt,om ikke det hjelper er jeg redd du må kjøpe ny. Det er denne delen som bestemmer hvor langt ut mot trommelen bremseskoene skal stå. Slik du beskriver det har nok bremseskoene stått opp i mot sitt høyeste punkt og de gamle bremseskoene har vært veldig slitt. Når du da monterer nye bremsesko med samme innstilling vil det være umulig og få på trommelen. Justeringsskruen må justeres til sitt laveste punkt for og få på trommelen. deretter kan du justere bremseskoene mot trommelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anon1 Skrevet Desember 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2013 Da var den løs og skrudd helt inn, men trommelen vil fortsatt ikke på. Andre forslag? Vaier? Forresten, bremsesko går bare på håndbrekket ikke sant? Side jeg hadde bremsene på, men håndbrekket av.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Desember 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2013 Hvilken type Mercedes og årsmodell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anon1 Skrevet Desember 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2013 190E, 1992 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anon1 Skrevet Desember 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2013 Vil tro den bare går på brekket, for den har klosser også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Desember 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2013 Bremseskoene går bare på brekket. Kan være at vaier til bremseskoene har vært etterstrammet og må slakkes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg