Håkon1 Skrevet November 24, 2013 Rapporter Share Skrevet November 24, 2013 Hei Har byttet bremsecalipere på min 96 mod A-4. Koblet ikke batteriet løs med en gang. Etter at jobben var gjort var bremsepedalen som om jeg bremset på is når jeg brukte den, samtidig kom det en ulyd fra fremre del av bilden. Etter cirka et minutt kommer ABS lampene på. Etter dette fungerer bremsene helt ok. Så snart jeg stopper bilen skjer det samme igjen. Har det kommet luft i styringsenheten til ABS-en? Trenger hjelp her hvis noen har gode råd Håkon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 24, 2013 Rapporter Share Skrevet November 24, 2013 Er sikkert kommet luft i ABS'en din, du må derfor lufte med tenning på for å aktivere ABS-pumpe, evt kople til VAG-COM om du har tilgang til dette og aktivere den derfra. Om du lufter ved å tråkke på bremsepedalen så trå den ALDRI helt i bunn. Bruk heller trykkluft. Husk også å lufte i rekkefølge; H.B - V.B - H.F - V.F. Det kan også være at du har vært borti en ABS-sensor når du skiftet calipere, at dette er årsaken. En diagnose vil avdekke hva som er feil. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg