oter11 Skrevet November 15, 2013 Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 noen som har et bilde eller skisse som viser hvor man lufter clutchen til en 98 golf4 gti? og gjerne fremgangsmåte. har hatt problemer med giring over en periode nå,trodde det var girkassen,men i dag tidlig så tok ikke clutchpedalen før helt i gulvet,og nå er det ikke mulig og sette den i gir når motor går,var lite bremseveske i holderen,så har fått etterfyllt,men vet ikke hvor/hvordan man lufter clutchen. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet November 15, 2013 Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 Tror først du skal finne ut hvor bremsevesken forsvinner, bremseveske skal ikke forsvinne. Kan se om eg finner guide på lufting av clutch, det sitter ein luftenippel på slavesylinderen og slavesylinder er montert på girkassen mot venstre forhjul. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet November 15, 2013 Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 På noen av golf4 er det ikke lufting på slavesylinderen når eg tenker meg om så er det ett mellomstykke har lagt ved guide:http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4376420 Her er link som viser bytte av hovedsylinder til clucth og nede i linken vises lufting av de med lufting på slavesylinderen:http://uk-mkvs.net/forums/t/430716.aspx Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet November 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 nå vet jeg ikke hvor lenge jeg har kjørt med for lite bremseveske,har alldri sett noe lekasjer av noe slag fra bilen,får prøve og se litt på det i dagslys i morgen. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet November 15, 2013 Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 Om du har garasje du kan sette den der med papp under hjulene så ser du om det lekker om lekasjen er liten kan det være vanskelig og finne men pleier og være fuktig, ellers kan du jo skru av hjulene og sjekke bremserør/slanger om det svetter noen plass. På bakhjulene er det ofte rust på bremserøret som går inn til caliperene så sjekk de :) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet November 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 tror bremserørene er bra,hadde bilen på eu i sommer,og fikk ingen anmerkninger på bremserør/slanger,får prøve og lufte clutchen,så bilen blir kjørbar,så får jeg ta bilen på bukk og sjekke bedre Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet November 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2013 da fikk jeg luftet clutchen,men var bare veske som kom,har også fått en skurre/raslelyd når clutchpeddalen er ute,utløserlager som lager disse problemene?fikk tatt en liten testtur,når jeg klemmer inn clutchpeddalen,så tar clutchen,men er umulig og få byttet gir normalt Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet November 16, 2013 Rapporter Share Skrevet November 16, 2013 Det kan være utløserlageret men sjekk først hovedsylinder til clutch og slavesylinderen att det fungerer sånn som de skal, få noen til og trykke på clutchpedal mens du ser på slavesylinderen att den virkelig presser clutch armen heilt inn. Kan det være du ikke har fått ut all luft av systemet? Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet November 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2013 men om det går fint når motor ikke går,så er det vel ikke slavesylinderen? Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg