Gå til innhold

[Løst] Vindusviskere bommer i siktsonen

Ranger emnet


TheGizmo

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Jeg er på mitt 3. par av vindusviskere i jakten på årsaken til at vindusvisker på førersiden ikke treffer korrekt.

 

Når visker går opp mot A stolpen, treffer den og vasker hele siktsonen, men på retur etterlater den ett område med vann.

Jeg har testet beste fra Bilxtra og Biltema, samt de som fulgte med bilen ved bruktkjøp.

Touran 2005.

 

Noen gode tips der ute? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vask glasset skikkelig godt med lynol el.l, så vask med god vindusvask og spyl godt med rent vann. prøv med bosch komplette vindusviskere eller tilsvarende "dyre" viskere.

 

Hei EaglePilot, 

 

Jeg kjøpte orginale fra Møller, men disse gir samme "feil". Virker på vei opp, men bommer på vei ned.

 

Sjekk trykket på viskerarm.

 

Hei Rsele, 

Jeg har fått dette tipset fra en bekjent også, og at fjæra kunne være møkkete, men for meg ser den "ren ut" og har ikke noe i seg, hvordan sjekker jeg trykket?

Siden visker bommer litt, kan det ikke være snakk om store trykket som mangler. 

 

Bøyer man stanga litt, eller hva er best?

 

Skal kjøre fra Trondheim til Oslo på lørdag (i morgen) og kan være kjekt å se godt om det blir dårlig vær ;)

 

Takker så langt

(litt noob, første bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert en meget tynn film av olje, fett eller silicone på glasset, du kan ikke se det - derfor foreslår jeg lynol eller annet tilsvarende på BARE glasset og vaske vekk og spyle meget godt etterpå + nye viskere etter dette er gjort. dersom du har allerede brukt nye viskere på denne filmen på glasset er de kanskje allerede ødelagte.

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei EaglePilot, 

 

Jeg kjøpte orginale fra Møller, men disse gir samme "feil". Virker på vei opp, men bommer på vei ned.

 

 

Hei Rsele, 

Jeg har fått dette tipset fra en bekjent også, og at fjæra kunne være møkkete, men for meg ser den "ren ut" og har ikke noe i seg, hvordan sjekker jeg trykket?

Siden visker bommer litt, kan det ikke være snakk om store trykket som mangler. 

 

Bøyer man stanga litt, eller hva er best?

 

Skal kjøre fra Trondheim til Oslo på lørdag (i morgen) og kan være kjekt å se godt om det blir dårlig vær ;)

 

Takker så langt

(litt noob, første bil)

 

Hvor er det den ikke tar med seg alt vannet på ruta?

Du kan jo ta ut høyre og venstre arm og kjenne etter om det er noen forskjell. Kjenner ikke din bil godt nok men på di bilene jeg har hatt har det holdt med å bøye stanga litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det den ikke tar med seg alt vannet på ruta?

Du kan jo ta ut høyre og venstre arm og kjenne etter om det er noen forskjell. Kjenner ikke din bil godt nok men på di bilene jeg har hatt har det holdt med å bøye stanga litt.

 

Midt i siktsonen for fører.

 

Vannet forsvinner fint på vei opp, men når visker går ned igjen, så etterlater den vannet. 

 

Ca der hvor jeg har laget en rød ring

MmI0c2hH.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert en meget tynn film av olje, fett eller silicone på glasset, du kan ikke se det - derfor foreslår jeg lynol eller annet tilsvarende på BARE glasset og vaske vekk og spyle meget godt etterpå + nye viskere etter dette er gjort. dersom du har allerede brukt nye viskere på denne filmen på glasset er de kanskje allerede ødelagte.

 

Hei, 

 

Jeg gjør ett forsøk, hva tenker du som tilsvarende? Hva med blanding av salmiakk og eddik som er noe snillere om jeg skulle søle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår