Aalsen Skrevet Oktober 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2013 740 B230k motor. Lugget ved pådrag og døde. Fikk start etter et par minutter hvile. Byttet til A forgasser, tennplugger, pluggledninger, fordelerlokk, rotor, bensinfilter og luftfilter. Satt på en bensinpumpe fra høggern, ingen bedring, (mekanisk pumpe). membranen i bensinpumpa virket også hel, men byttet tilbake til min gamle da den fra høggern lagde ujevne klikkelyder ved tomgang. Det hender når bilen er driftsvarm, vel, jeg har ikke gitt på mens motoren er kald. Etter rotor og fordelerlokkbytte kjørte jeg 6 mil med fire-fem akselerasjoner opp til 3-4000omdr. Ingen problem. Etter seks mil lugget den ved 3000omdr under akselerasjon og døde. Gikk noen sekunder på starteren etterpå og fyrte når jeg gav gass. Kjørte rolig hjem. Det har seg at har den først stoppet, så stopper den gjerne med jevne mellomrom. I dag kjørte jeg rolig fra Elverum til rena (4 mil). Var på besøk i et kvarter og kjørte rolig hjem igjen. Ingen problem. Går ellers smooth og jevnt under kjøring og på tomgang. Ettersom jeg har skjønt gir hallsensoren signal til coilen om å gi strøm.. Kan denne være full av dritt/oljesøl og svikte ved turtall slik at den gir feil signal til coilen og at pluggene ikke får nok strøm? Det har hendt at den også plutselig dør ved rolig kjøring. Sett bilde av en pakning som skal holde oljesøl unna sensoren. Røten pakning? Begynner å gå om for ideer :p Har også vært inne på tanken om dritt i bensintanken/systemet, dritt i forgasser, defekt coil, om begge bensinpumpene faktisk var defekt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2013 Setter en knapp på defekt coil eller bensinpumpa. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg