Jarl Ivar Skrevet Oktober 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2013 hei all gode på forumet! ska bytte ut min gamle subb med en Ground zero 10" på 6500 wrms, har ikkje tenkt å oppgradere forsterkeren min før til våren eller etter førstegangstjeneste.. mn lurte på om det e noen forsterkere som e gode men fortsatt billigere en candence, gz , DD osv.. etter som store forsterkere av de e i underkant av 20000.. så om det e noen merker som e billigere MEN gode så gjerne link/ si ifra :) på forhånd takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2013 Det hjelper lite med en forsterker som gir nok kraft til den suben hvis du ikke har strøm nok. Vi snakker 650a strømtrekk på det meste her + forsterker(e) til høyttalere og bilens øvrige elektriske anlegg, så dette blir Dyrt uansett hvordan du vrir på det. Personlig så skjønner jeg ikke hvorfor folk på død og liv skal ha sub som krever en masse effekt for å levere, når du kan få samme resultat med en sub som ikke trenger mer enn 4-500w rms ;) Dynabel har ok forsterkere som leverer bra med kraft for pengene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2013 En ting jeg lurer på er hvordan noen klarer å sitte i bilen da man spiller høyt med en så kraftig bass element. Synes min 600W Gladen bass element spiller såpass høyt at det er ubehagelig å sitte i bilen jeg. Kan umulig være godt å sitte i bilen å høre på musikk med så mye bass Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarl Ivar Skrevet Oktober 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 altså, vil ha en sub som spiller rent og tar mindre plass en kassa + 15" e har nå, men fortsatt beholde trykket ;) så om det e noen enkle 10" som drives lettere, spiller like pent og gjerne går over 140 db om ønskelig e det bare å komme med forslag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Hva annet har du gjort i bilen da? Tenker da på batteri delen, kabling i motorrom, dynamo osv osv Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarl Ivar Skrevet Oktober 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 kjøpte et nytt ekstra bilstereo bateri og kjører en B2 duo på de 2 batteriene som e i bilen fint nå, vet e trenger mer for større amp så det hadde blitt senere.(om e kjøper GZen) dynamoen har e ikkje gjort noe mer ettersom det funker veldig fint som det e nå. kablene som går gjennom bilen e size 52 ;) så e grei størrelse på de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 52 fra batteriet til anlegget ja, men har du byttet fra dynamo til batteriet? Og bedre GND fra batteriet til chassie, og fra motoren til chassie? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 altså, vil ha en sub som spiller rent og tar mindre plass en kassa + 15" e har nå, men fortsatt beholde trykket ;) så om det e noen enkle 10" som drives lettere, spiller like pent og gjerne går over 140 db om ønskelig e det bare å komme med forslag :) 140DB med 1stk 10" kan du nok se langt etter uansett hva du kjøper.... Men jeg vil påstå at du kan oppnå samme resultat og vel så det med en slik: http://www.autodesign.no/subwoofere/10-subwoofer/digital-designs-dd3510g-10 som med det GZ elementet. Og da holder det med feks denne forsterkeren: http://www.autodesign.no/forsterkere/monoblokk/digital-designs-m1c-1x1700-watt-rms Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarl Ivar Skrevet Oktober 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 bruker en DD 3515 å vil prøve et anna merke ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarl Ivar Skrevet Oktober 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 synes det virker litt rart med en 10er fra 35 serien ska klare å holde følge med en 10er med så stor powerrating (som ikke e boss ^^,) og som har fått mye skrytt igjennom EMMA osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Det er ikke rart i det hele tatt, for watt har ikke noe i si i denne sammenhengen, hehe :PPersonlig så mener jeg DD spiller bedre enn GZ over hele linja, men GZ er ikke noe dårlig merke nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarl Ivar Skrevet Oktober 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2013 hmm, så langt av hva e har prøvd og hørt e nok hertz favoriten :P mulig e ska prøve meg på en større build av de ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Har du prøvd DD eller Gladen? :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarl Ivar Skrevet Oktober 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Bruker DD nå :P 3515 ;) ikkje hørt gladen nei.. mn mulighet til å få tak i noe billig hertrz så :P hertz e også det e har hørt og hatt som e har likt best :) merker e gjerne skulle ha prøvd e GZ, b2 og gladen :P mn ikkje nok penger til å teste i hytt og pine :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg