Gå til innhold

Soltak fungerer ikke.

Ranger emnet


Curver

Anbefalte innlegg

Hello, har fulgt med på forumet en stund men fant ut at jeg hadde et spm så jeg registrerte meg :)

 

Ettersom bilforumet var nede igår så tok jeg å spurte på diskusjon.no igår, men ingen vellykka svar enda så satser på bedre svar her!

Kjører en Golf 3 95 modell 1,8L

I sommer begynte takluka å fungere dårlig, den var litt av og på. Nå i det siste har den kutta helt ut.

Idag var jeg på skroten og kjøpte ny taklukemotor i håp om at den som hadde røke. Det var det ikke.

 

Er det derfor noen som sitter på noen tegninger om hvor de 6 kabelene går? Kanskje det er brudd et sted tenkte jeg. Den hadde en lekksaje i et dreneringsrør (det som går ned ved sikringene) men dette har jeg løst.Derfor tenkter jeg at det kan være brudd der et sted?

Evt. en annen ide noen har? :)

 

Tusen takk! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der se, tusen takk! :D

 

Vet du tilfeldigvis hvordan jeg får ned bryterene uten å ødlegge for mye?

 

Du vet ikke tilfeldigvis eksakt hvilken sikring det er? Sto ikke noe på soltak eller lignende ettersom det jeg kunne se. Lurer på om den går på samme som kupelyset.

Ser at det står at det er eget rele også på din tegning. Trodde det ikke var det, hvor kan jeg finne ut hvilket rele det er slik at jeg får testet dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja unnskyld, blinksa veldig på tegninga. Så først at det ikke var rele men jeg skrev noe helt annet :P

 

Ser nå at det står F16 der ja. Går 2 kabler opp(pluss jord) så må absolutt være mulig og lett å feilsøke der jeg har følesen at det er kabelbrudd!

 

Har du anelse om hvordan jeg får ned bryterpanelet der? Bare røske det ned? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg målt og prøvd meg litt frem. Ser faktisk ut som alt fungerer. Bryterene bryter som de skal. Alt ser ut til å funke!!!

Prøvde å skru opp taklukken for hånd med den lille unbraco nøkkelen og det gikk fint også så den sitter ikke fast.

 

Eneste løsningen jeg har er at jeg har fått en defekt motor. Både den som satt den og den jeg fikk på skroten tydeligvis..

 

Har ikke prøvd å kjøre strøm fra eget batteri rett inn på motoren. Det er neste forsøk. :)

 

Legger ved bilde av bryteren. :)

 

56115.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig til å forklare istad vist.. Målt på både grønn, blå og gul. Grønn får spenning når den ene bryteren trykkes inn, blå når neste og gul for så siste bryter.

 

Konklusjon er derfor at jeg har fått en defekt motor fra skroten.

 

Setter posten i løst når jeg har fått tak i ny motor vis den funker da! :)

Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt smådiskusjon hos skroten så fikk jeg tak i en ny motor. Fant en ny motor i en Golf 3 STV. Denne var ikke lik. Den jeg hadde fra før av er produsert av Rockwell France med delenummer 1H0 959 731. Den andre jeg fant er produsert av Bosch med delenummer 3A0 (eller O?) 959 731 B. Nummeret er nesten likt..

 

Den ser helt forskjellig ut, men den funker fjell! Festene var like, og motoren stopper der den skal stoppe.

 

Derfor, tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår