golf 2 pan Skrevet September 15, 2013 Rapporter Share Skrevet September 15, 2013 Hei. Har nylig kjøot meg en golf 2. 1.8 liter. Har ikke så mye greie på bil, så beklager hvis jeg skriver mye dumt;) jeg vil gjerne bytte motor i denne bilen, å har da tenkt på g60 motor som sitter i corrado.. noen her som vet om dette passer, hva som må gjøres osv? Har en som ska gjørw jobben, men hvis jeh må sveise å styre må jeg selv ta meg av det. Så er takknemlig for alle detaljerte svar:) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 15, 2013 Rapporter Share Skrevet September 15, 2013 Mye tips på Mk2VR6.com ? View topic - MkII VR6 Transplant FAQ Ellers kan du bruke søkefunksjonen, er mange tråder om samme tema... http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/152793-prosjekt-golf-2-gtr-vr6-kompressor-2.html http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/285052-vr6-i-golf-2-a.html http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/66151-prosjekt-golf-2-vr6-med-abv-blokk.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet September 15, 2013 Rapporter Share Skrevet September 15, 2013 Siden det er en sånn tråd oppe allerede.. Quattro, vil bakstillinga fra corrado g60 passe på mk2 golf? Har hørt noen sier det ikke passer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 15, 2013 Rapporter Share Skrevet September 15, 2013 Er ikke sikker, men mener G60 har noe ala samme understell som Golf mk2 og VR6 som Golf mk3. Ser Golf og Corrado har eget (og samme) delenummer på bakstilling på de som er levert med G60-motor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 16, 2013 Rapporter Share Skrevet September 16, 2013 Corrado er for det meste golf 2 men er som sagt forskjell på vr6 kontra 4syl bilene som herman sier her så er det bare bokstaver som skiller corrado G60/16v fra golf 2 men annet delnr til vr6. samme er det på golfen. vr6 er litt breiere egentlig så tut og kjør. corrado vr6 i originalstand er ikke det mest vanlige her på bjerget Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet September 18, 2013 Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 Og vil jeg da få godkjent min mk2 med g60 motor? Hvis jeg flytter over bakstilling og forstilling fra corrado g60? Samt motor da såklart :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 18, 2013 Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 nåvel. er ikke bare og gjøre ditt og datt og så møte opp og tru du får det godkjent :) 1. Først må du søke Tilsynet om ombygginga 2. Deretter må du få tak på papirer fra Møller om hva som skille de forskjellige bilene 3. Så må du på ombyggingskontroll hos møller (de må sjekke om riktige deler er brukt, dette har ikke tilsynet detaljkunnskap om) 4. Du må så betille deg en time hos Risløkka Trafikkstasjon i oslo og framvise bilen der for kontroll mange sier at det bare er og klaske i hop delene og vise bilen på nærmeste trafikkstasjon. men slik er det ikke, var nok kansje slik før. men blitt mye mer regulert. Jeg godkjente min Golf 2 syncro ombyggd til G60 i 2011. som sagt. var mye att og fram for og få dette i orden.. men ble til slutt godkjent. så det er mulig, bare man gjør det riktig Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 18, 2013 Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 edit: huska plutselig at det er viktig for tilsynet og vite hvor motor og deler du bruker kommer fra, så de vil kreve dokumentasjon. jeg kjøpte en delebil (passat g60 syncro) og leverte salgsmelding på denne (uten og registrere) og viste til at jeg eide bilen delene kom fra. Dette er bare et genrelt krav. er nok ikke så store problemer med at Golfer med G60 motorer blir borte og solgt i bakgården lengre. men kravet til dok er nå uansett der Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet September 18, 2013 Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 Hmm.. For jeg har en corrado g60 på hånden nå, ganske billig.. så frister litt :) Men får se ann igjennom vintern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 19, 2013 Rapporter Share Skrevet September 19, 2013 det går. men er som sagt relativt mye arbeid for og få igjennom. er ikke bare og tru. svv kan faktisk avslå søknad om de vil det. Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg