Gå til innhold

'92 Audi 80 2.0 - tips for ombygg til turbo

Ranger emnet


amazonite558

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har da ett spørsmål da jeg har kjøpt meg en Audi 80 1992 mod, 2.0L som har runda 280k. Dette skal da være ett prosjekt som jeg skal jobbe på over en periode og skru mye på. Det jeg lurte på er hovedsaklig hvor mye tåler motoren før den må forsterkes av clutch osv. når vi snakker om tuning av motoren? Planen min er og custom lage til eksos og turbo montering på bilen, men ikke svært mye peiling på akkuratt denne bilen. Har så og si tilgjengelig alt av utstyr på jobben så burde få gjort alt der.

Så lurt/ikke lurt?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar vi snakker 2.0 8v 115hk her.

Clutch holder ikke all verden over 140hk.

Vis det stemmer at det er en 2E motor du har så får du fin kompresjon for Turbo bygge vis du montere på 16v topp, ca 8,5:1

Dette oppsettet holder til ca 280hk vis du har en bra mappet ECU.

 

Det som er gøy med 16v topp er at alle deler fra Audi med 2.2 20vT passer rett på (når en kapper bort en sylinder).

Turbo, eksos manifold og wastegate fra 20vT gir deg ca 270-300hk med korrekt map.

Det må naturlig vis monteres IC, passende dyser osv utover software. Det er mulig å få handlet ny ferdig chip til Digifant1 ECU, men for å få det bra må det inn datasprut og software laget av en som kan å mappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ville heller gått for sugetrim på denne motoren. Da slipper du å tenke på bytte av råder og stempler med det første. Det må du gjøre om du skal dra ut disse tallene som Meanbean svarer til. Da begynner det å koste mer enn en komplett 2.2 20vt motor. 250-300hk på sugemotor er nok uansett i meste laget for gatebruk vil jeg tro. Tror ikke du får ett oppsett som egner seg for veibruk da.

 

Kontakt velox motor og hør med dem. Dem har best peiling på akkurat dette til din bil, da sugetrim av VW-Audi er spesialiteten deres.

http://veloxmotor.com/index.asp?case=show_article&articles_category_id=109

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår