banybakke Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 Jeg har akkurat fått ferdig verkstedet mitt så nå må jeg starte opp med no spennende der. Planen var å kjøpe en Nissan Sunny GTI/R motor og putte ned i en Golf 2. Grunnen til at jeg har lyst til og prøve dette er at det er mulighet for å hente masse power ut av motoren 400 hk eller mer og få det til og holde. Er det noen her som har noen meninger om et sånt prosjekt vil jeg gjerne høre, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 Dette blir som å banne i kirken .. men stå på ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 Ja jeg må vel si meg enig i det, he he ! Det hadde jeg vel aldrig fått godkjent uansett. Men VW 20V Turbo motor er vel ikke umulig å få godkjent? Noen erfaringer med trimming av denne motorn? Det er sikkert flere som har denne motorn i sine biler her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 det må da være både enklere å billigere å turbo konvertere en annen motor isteden (vr6, 16v osv.). Det kan jo ikke lønne seg med den motoren! eller er jeg helt på gjordet? Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 >Det må da være mye billigere å starte med en motor som er bygd for turbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 Originally posted by banybakke >Det må da være mye billigere å starte med en motor som er bygd for turbo billigere enn å prøve å sette i en motor som ikke nødvendigvis treffer på et eneste motorfeste, som må ha bortimot alt fabrikert? drivlinjen f.eks, får du en 020 kasse på en sunny motor? eller en sunny kasse ut i spindlene? Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 Er verktøymaker og jobber på et mekanisk verksted med alt mulig utstyr så motorfester og drivaksler er ingen problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikolai Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Hvorfor skulle ikke en 2L 16V motor med turbo og de RIKTIGE delene klare langt over det effekt uttaket.........:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Hvorfor ikke la mannen få prøve seg på prosjektet sitt istedet for å sitte å bue han ut og si at det der ikke lar seg gjøre? Dere kan jo prøve noe nytt.. F.eks. å komme med konstruktiv kritikk.. Ikke bare prøve å ta fra han alt mot.. Lykke til banybakke :) Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Jeg gir meg ikke før jeg har prøvd uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rally Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Originally posted by banybakke Jeg gir meg ikke før jeg har prøvd uansett. Sånn skal det være. Stå på. Lykke til. Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikolai Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Originally posted by KingCamel Hvorfor ikke la mannen få prøve seg på prosjektet sitt istedet for å sitte å bue han ut og si at det der ikke lar seg gjøre? Dere kan jo prøve noe nytt.. F.eks. å komme med konstruktiv kritikk.. Ikke bare prøve å ta fra han alt mot.. Lykke til banybakke :) Jeg skrev ikke noe "drittslenging" langtt ifra, da ble det misforstått....all CRD til de som prøver å gå andre veier:D ALLTID hat sannsen for det selv...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 "Er det noen her som har noen meninger om et sånt prosjekt vil jeg gjerne høre," han spurte om våre meninger, og det fikk han. ingenting er umulig her i verden, x og y faktoren er penger og tid. det virker bare litt mer fornuftig å bruke pengene og tiden på å bygge en bulletproof vw 16vT, som også burde klare tilsvarende effektuttak. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Junior High Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 En VW 20v turbo motor er det andre som har hatt i golf 2 før så det skal ikke vere det største problemet å få til. den er det 150 hk i normalt, så med førsteskrittet videre har du mellom 190 og 200 hk. Alt i alt kan du få ca.330hk eller noe sant. Jeg skal love deg den drar godt i en liten golf.. Vi har samme motoren på i en octavia og den veier 1500 kg, og den drar godt da og..... LYKKE TIL Siter 01mod Skoda Octavia 1.8T L&K edition STV Ford Focus WRC (RC) ---------------------------------------- X 90mod Golf II Sport X 90mod Ford Transit (Russebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Det er da tatt ut 570 hk ut av denne 20v motoren ? ( Rosa helikopter a4 en til TS ) Ikke det at jeg tror 570 hk har noe i en golf å gjøre Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg