Gå til innhold

Noen spørsmål om senking av bil, felger + lykter

Ranger emnet


butikkhylle

Anbefalte innlegg

Passat 3bg har originalt min.innpress ET37.
3B har ET45.

På min 05 mod Passat 3bg har jeg montert Supersport black evolution justerbart senkesett. Har senket ca 45mm og har 235-35-19" dekk og 8" ET 40 felger, fungerer kjempe bra. Kan kjøre fort over humpler/fartsdempere uten at bilen slår nedi :) Har fortsatt ikke slått nedi eller subbet en eneste gang :) (Monterte senk i år da, så får se til vinteren hvordan det blir).

Anbefaler at du bytter både fjær og demper når du skal senke.

Går fint med senk + 225-40-18" eller 235-35-19" på sommer f.eks 8" felg og ET35 eller ET40.
Jeg ville valgt 16" eller 17" på vinteren.

Går fint å bytte ut lyktene, så lenge de nye er E-merket. Har du Original Xenon, så ville jeg beholdt de originale :)

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

@Jurigs:

Hvordan løser dere den negative camberen. Har Supersport black evolution justerbart senkesett som er senket rundt 50mm med 18" 225-40

 

Sliter ikke dette veldig på innsiden av dekket?

 

Justerte toe in på +3.5 :uhhmmwhat?: Sliter mindre nå, men litt i overkant "in" kanskje.. he he

 

Jeg må inn å ta 4 hjulskontroll grunnet jeg må få inn i vognkort for EU-Kontroll men, på camber foran er det jo ingen ting å justere..? Eller tar jeg feil?

 

Hva med bak, er det noen justeringsmuligheter der?

http://www.kontrastforum.org Et allsidig forum (uten bil)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel ikke justert camber på passat 3bg? Kun spissing vel?

 

Jeg har ikke justert noe spissing, har kun montert senkesettet og senket ca 45mm. Alt har fungert kjempebra :).

Skal på 4-hjulskontroll om noen dager nå, for å seinere ha visning hos biltilsynet for å få det i vognkort.

 

Jeg har ikke hatt noe problem med slitasje på dekket........

 

Tror nok det kan være f.eks slarkete bærearmer som har skylda hvis du har hatt problemer med slitasje på innsiden av dekket.

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel ikke justert camber på passat 3bg? Kun spissing vel?

 

Jeg har ikke justert noe spissing, har kun montert senkesettet og senket ca 45mm. Alt har fungert kjempebra :).

Skal på 4-hjulskontroll om noen dager nå, for å seinere ha visning hos biltilsynet for å få det i vognkort.

 

Jeg har ikke hatt noe problem med slitasje på dekket........

 

Tror nok det kan være f.eks slarkete bærearmer som har skylda hvis du har hatt problemer med slitasje på innsiden av dekket.

 

Har slitt voldsomste på innsiden, men tror det var grunnet for mye - spissing.

 

Skal inn på 4hjulskontroll den 20de jeg også, så bærer det til Evje for å få inn i vognkort.

Her i Kristiansand er di helt trynet med disse tingene. Di vil ikke godkjenne viss TUV er fks på tysk.... ?

 

Jeg ringte teknisk på Biltilsynet i dag.

 

Senking:

 

4hjulskontroll

Lysjustering

Stille bremseventil bak.

Vognkort del2

TUV på senk. INGEN problem viss dette var på tysk.

 

Felger:

 

Rulleomkrets innforbi 5% av originalt

Ingress 7,5mm begge veier

Måtte ikke inn i vognkort

http://www.kontrastforum.org Et allsidig forum (uten bil)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ha med det samme som deg, bare at jeg MÅTTE ha med TUV på felger også.... siden han spurte om hvor store felger jeg hadde. Mitt TUV er heldigvis både tysk og engelsk :)
 

EDIT: På visningen hos biltilsynet så sa de at TUV på felger ikke var så viktig allikevel... Det viktigste var at det var innafor det som er nevnt i tidligere innlegg her.

Rulleomkrets innforbi 5% av originalt
Ingress 7,5mm begge veier

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Var god slakk i lenkearmene foran,nede,bak.

Disse er nå byttet og har hevet tre runder på settet. Ca. 1++ cm

Ser mye bedre ut nå.

Ny sjekk på 4 hjulskontroll til uka.......

 

Men..... kan allikavel verdiene på camber være utenfor da det ikke er justeringsmuligheter?

 

Har som sagt fått papirer på at verdiene på camb foran er 0,83+-0,42 grader

Mens bak er 1,50 +-0,33 grader

http://www.kontrastforum.org Et allsidig forum (uten bil)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mulig å få camber rett på disse, er ikke noe justeringsmulighet.. Skal inn å få min godkjent snart også. Er mange som bruker endel triks, med papir i svarthvitt, spenner opp apparatene i kontrollen etc for å få de innenfor.. Noen møter en vegg av motstand, mens andre får det skrevet rett inn uten at camber blir nevnt.. Det finnes justerbare øvre bærearmer med TUV så får justert camber, men de koster 3000++kr :) jeg mener de må godta det, siden settet er godkjent på bilen med de vinkler det gir, så da spørs det vel hvor heldig en er når en møter kontrolløren :)

Fwd har ingen justering bak, mens 4motion har full justering alle veier bak. Foran er likt :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk godkjent mitt senkesett :) med 235/35-R19 ET40 og ca 45mm senk foran og bak.

Fikk beskjed at jeg ikke kunne justere noe mer på det, da må det isåfall foretas en ny visning av bilen.

På utskriften min fra 4 hjulskontrollen så viste den at jeg var utenfor noen steder (røde tall).

Hadde flere grønne tall enn røde tall, men var jo noen røde. Så ikke ut som mannen fra statens vegvesen brydde seg så mye om det :)

 

Gikk egentlig veldig greit hos biltilsynet.

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første han sa var.

 

"ja ja, så du er også en av di som skal ødelegge bilen med senkesett.

Det viser hva jeg mener om den saken.

Folk mener di får bedre kjøregenskaper på bilen.. Dette er bare tull!!.

Bla bla bla...."

 

Jeg: "Øøhhh..."

 

Men, det gikk kjempe greit.

Han sjekket at det var samme høyde på venstre og høyre.

 

Mål fra nav til skjerm

Foran: 34cm

Bak: 32.5cm    

 

Godkjent min. mål foran og bak 32cm.

 

Han målte med en sliten tommestokk, og mente først at bilen var skjev. 1mm....

Pratet litt listig med han, og han tok et nytt mål inne på demperen. Det viste seg å være helt likt :)

 

Han målte ikke høyde, sjekket ikke lys ol.

 

Lite tysk lesning på kontoret, og vips godkjent.. :)

 

Egentlig en hyggelig kar når alt kom til alt.. hehe..

http://www.kontrastforum.org Et allsidig forum (uten bil)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For meg gikk det til helvette :) Pga ikke oppdatert kontrollør hang seg opp i at det ikke var under 11cm bakkeklaring under... Noe som ikke finnes noe reglement om at det skal være, og som SVV selv har sendt ut skriv om i 2011 at minstemål skal være 8cm... Så jeg har nå klage inne hos SVV og avventer svar :P enkel verden :P hadde vel ca 32cm NAV skjerm og 8cm blank under bilen...

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår