knuhos Skrevet August 27, 2013 Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Nå har jeg vært på verksted å fått lest av feilkoder men de fant ikke noe.Fikk råd om å bytte plugger,kabler,fordeler og rotor byttet alt bortsett fra pluggkabler da de på biltema ikke passet. Bilen har det enda med å sperre på 4000rpm.Har bensinpumpe i fra 1.8,kan dette gjøre at den dauer ut?Noen forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 27, 2013 Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Har hatt samme bil med samme symptom, da var det tempsensor til motorstyring som måtte byttes. Obs, ikke samme sensor som til instrumentet. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knuhos Skrevet August 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Hvor står denne på blokka?min er en AFT motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 27, 2013 Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/vento/290554-defekt-lambdasonde.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knuhos Skrevet August 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 (endret) Kan jeg plugge av denne å se om det blir bedre?hadde diagnose i går å var ikke feil på lamdan.. Endret August 27, 2013 av knuhos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 27, 2013 Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Ja, men du vil motor gå i limp-mode umiddelbart. Er da mer fornuftig å måle den. Når jeg linket til tråden --->http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/vento/290554-defekt-lambdasonde.html <--- så er det fordi jeg der har skrevet om nettopp denne giveren, på nettopp AFT-motor ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knuhos Skrevet August 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Testen bilen uten giver i og virket mye bedre.Målte den på varm motor og fikk ut 0,21 på drifttemp på 90 grader.Hva sier det deg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knuhos Skrevet August 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Instrumente er innstilt på 20k når jeg målte:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knuhos Skrevet August 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2013 Målte nå da motoren var kald. Fikk da 3.21 på 20k Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 28, 2013 Rapporter Share Skrevet August 28, 2013 Altså 310 Ω på varm motor og 3210 Ω på kald motor. Det er temmelig normale verdier, gjerne en anelse høye. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knuhos Skrevet August 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2013 (endret) Du skriver 6000 omh på en kald motor på andre linken du sendte meg?skal bytte den tror jeg for bilen er bra når denne er avkoblet. Endret August 28, 2013 av knuhos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 28, 2013 Rapporter Share Skrevet August 28, 2013 Ja, 6000 Ω ved 0 grader, noe jeg tviler på det er hos deg nå. Rundt 2500 ved 20 grader er normalt, og du målte 3210 Ω, noe som vil tilsi rundt 16 grader i motortemperatur . Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg