Gå til innhold

Låsproblem oppstått etter vask

Ranger emnet


oj_knut

Anbefalte innlegg

Etter vask har jeg fått et merkelig problem.

Alle dørlåsene virker og dører lar seg låse og åpne fra utsiden, men ingen av dørene lar seg åpne innenifra.

Jeg må allså, lukke opp vinduet, stoppe bilen, lukke opp døra (gjellder alle dører) utenifra, slå på tenning lukke vindu og så låse bilen.

Alt fungerer fra utsiden.

Det som er det merkeligeste er jo at dette er likt på alle dører.....

 

Bilen er 08 zafira diesel, automat med keyless.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter vask har jeg fått et merkelig problem.

Alle dørlåsene virker og dører lar seg låse og åpne fra utsiden, men ingen av dørene lar seg åpne innenifra.

Jeg må allså, lukke opp vinduet, stoppe bilen, lukke opp døra (gjellder alle dører) utenifra, slå på tenning lukke vindu og så låse bilen.

Alt fungerer fra utsiden.

Det som er det merkeligeste er jo at dette er likt på alle dører.....

 

Bilen er 08 zafira diesel, automat med keyless.

 

Nei ingen motstand, det som kanskje er enda merkeligere er at jeg må slå av bilen før jeg kan bruke det utvending håndtaket for å åpne døra. Går biler virker ingen håndtak (låst eller ikke) (alle dører) (ute eller inne). Stopper jeg bilen virker alle håndtak ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo veldig merkelig ut av alle 4 låsekassene har tatt kvelden. Dette er et skudd i blinde men mulig det er noe slags ekstra lås som har blitt aktivert. Prøvd og låse bilen 2 ganger med knappen også låst opp igjen?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det har kommet vann inn i styreenheten for sentrallås eller noe sånt. Har søkt en del på google nå, men finner ingen som har samme problemet på alle dørene, bare på ei og ei dør. Du vil ikke få opp noe feillampe om det ligger en feilkode på sentrallåsen.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår