Gå til innhold

Vurderer å kjøpe 95 Audi A4 1,6 - Hva bør jeg være obs på??

Ranger emnet


Kent25

Anbefalte innlegg

Hei,

Som tittelen sier så vurderer jeg å kjøpe en 1995 Audi A4 1,6 som nr 2 bil. Bilen jeg vurderer har gått ca 168000.

 

Hva bør jeg passe på ved kjøp av en så gammel Audi? Er det noen kjennte feil/mangler som er gjenganger på disse bilene?

 

På forhånd takk for alle innspill!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q: Hva bør jeg se etter når jeg skal kjøpe en A4 (B5)?

A:

- Se om bilen har fulgt servicene

- Pass på bærearmene/broene/kulene er i orden (disse er ganske svake på tidligere utgaver av A4)

- Samme som i punktet over gjelder for forstillingen

- Foringene kan være ganske tørre, da blir det mye knirkelyder. Kan løses ved bytte av foringer eller smøring av de gamle

- På modeller med aircondition sitter rørene ganske lavt under bilen, kan være lurt å se at de ikke er skadet

- Luftmassemåleren er en svakhet, tåler ikke så mye. Pass på at denne ikke er gåen, gjelder spesielt hvis bilen har/hatt montert åpent luftfilter med olje

- Pass på at alle de elektriske tingene fungerer (el. vinduer, klimatronic panelet på biler med AC osv.)

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Forskjermene bruker å ruste.

 

En annen ting du burde være obs på er effekten på motoren. De er ikke akuratt sterke, men det vet du vel? Jeg solgte min A4 1.6 kun pga det. Så om du ikke har funnet en bil enda, så ville jeg nok hoppet opp på 1.8

Har en audi a4 b5 1,6 selv. storfornøyd med alt utenom at bilen er utrolig sløv. Hopp opp på 1,8 og få med Quatro :) Da vil du garantert være fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår