GolfSport88 Skrevet August 20, 2013 Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Hey! På tur hjem fra jobb idag var temperaturmåleren til motoren helt død. Den beveget seg ikke noe! har prøvd å startet og stoppet bilen ett par ganger, men den er like død! Noen som har forslag til hva denne kan være? Hva skal jeg begynne å sjekke? Håper på svar! Mvh Joachim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 20, 2013 Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Øker temperaturen da bilen står på tomgang? Om den gjør det er det nok termostaten din som står åpen og er defekt Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet August 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Det skal jeg sjekke litt nermere, men mener den lå helt nede når jeg kom ut fra butikken iste også. Trur den er død hele tiden, men skal sjekke det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 20, 2013 Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 For står termostaten oppe vil kjølevannet bli kjølt ned hele tiden da du kjører. Da vil den også "være" dør på nåla. Men da bilen står stille er det mindre kjøling (mindre luft på radiatoren) så da vil den begynne å stige om det er termostaten som er defekt ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet August 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 jepp, skjønner! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 20, 2013 Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Hvilken motorkode er det på den,har nettop byttet temperatursensoren å min den som var på fungerte ikke før vannet blei skikkelig varm før det var nålen i bunn. Var og hentet ein hos høggeren og prøvde den da var det i orden,har nå kjøpt ny og problemet er borte. Sensoren er ikke noe dyr her i norge meiner att eg betalte rundt 200kr på bilxtra,termostaten med pakning selger biltema og koster vel rundt 100kr. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet August 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Da er det ikke termostaten. Temperaturmåleren er på null hele tide. Uansett om det er tomgang eller kjøring. Motorkoden er AKL. Okei, så det kan være temperatursensoren? Kan det være temperaturgiveren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 20, 2013 Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Var sensoren på min,den står på høyre side av motoren på min rett ved termostathuset på min er den grønn lik denne. Men det er forskjelige farger med rund og firkantet kontakt:www.bildeler.no Om den eg har passer kan eg sende den i posten til deg så får du prøvd om det er den uten og måtte kjøpe ny,den eg har virker heilt fint. Edit:kan evt ta bilde så du kan samenligne,den ligger på høyre side av motoren rett ved der slange fra radiator går inn i motoren. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jägermeister Skrevet August 20, 2013 Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Kan sjekke hvilken versjon det skal være på din bil hvis jeg får VIN (understellsnummer). Siter Kvalitetsdeler til de fleste bilmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet August 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Da kan det tyde på at det er den. Er det en av disse: www.bildeler.no ? om du kan knipse noen bilder, så hadde dt vært supert! :) Kan sjekke litt når jeg har fådd bilder fra deg, angående det med sending av den delen :) Kan sende deg understellsnummeret imorge, om det går greit? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jägermeister Skrevet August 20, 2013 Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Kanskje du kan gi registreringsnummer på bilen? Siter Kvalitetsdeler til de fleste bilmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet August 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 zp31498 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jägermeister Skrevet August 20, 2013 Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Delenummer 059919501, rainman sin bil er nyere og det er 059919501A sensor på den, som er litt annerledes. Siter Kvalitetsdeler til de fleste bilmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet August 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Hjertelig takk! Da skal jeg ha den første her; www.bildeler.no ? Den som koster 230,- ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 20, 2013 Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Ja der er ein del forskjelige av denne sensoren til 1.6L Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg