Gå til innhold

Audi A6 1.8tq mister en del drakraft når man gasser på.

Ranger emnet


hansesa

Anbefalte innlegg

Har en 2000 modell Audi A6 1.8tq som ikke går helt som den skal. Før eg begynner å fortelle om problemene med bilen, er det verdt å nevne at bilen er chipet.

 

Det som skjer er at når eg gir på litt og får litt turbotrykk så virker det som om en del av drakraften forsvinner. Er en meget stor forskjell, så det er ingen problem å merke når det skjer. Er som om den mister turbotrykk. Og etter at dette har skjedd så går ikke bilen skikkelig igjen før eg har skrudd av og på tenningen igjen. Dette kan skje flere ganger bare på en liten tur, så blir en del av- og på slåing av motoren kan du si. Bilen fusker ikke på noen måte verken når den går så godt som den skal eller når den bare ikke drar så bra som den skal.

Det som er rart, er at den til tider kan gå kjempebra over en hel dag. Både i oppoverbakke med mye motstand og ellers.

 

Lurer veldig på hva som kan forårsake dette. Om det er noen som har noen erfaringer eller innspill til denne saken, så setter eg veldig stor pris på om dere vil dele de med meg.

 

mvh Hans Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt noe av de samme problemene på min A6 1.9TDI. Gikk over vakum slangene og fant flere som måtte byttes. Så det kan du jo gjøre først. Det i seg selv hjalp ikke på effekten på bilen, bilen min gikk forsatt i nødmodus til tider. Men etter jeg byttet diesel filteret så har aldri bilen gått i nødmodus. Jeg merker jevnere drag, før holdt den mye igjen. Men nå drar den jevnt, og ikke hatt problem med nødmodus.

 

Så sjekk vakumslanger, og prøv å bytt bensinfilteret ditt. Det er mine forslag til deg (:

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Skal se over vakumslanger. Er en god del av dem kan man si:P Bilen går ikke i nødmodus tor eg, går for godt til det. Men er en merkbar forskjell i drakraften. Er samtidig ikke noe problem å kjøre normalt med, men er irriterende når eg vet at den skal gå en god del bedre. Det eg ikke skjønner er hvorfor den plutselig skal gå bedre igjen etter at eg har skrudd av og på tenningen.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår