Gå til innhold

Bilkamera med sensor bakpå bilen ?

Ranger emnet


Fanebust

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe ett bilkamera til å henge opp i bilen, og i den forbindelse lurer jeg på å det er mulig å få kjøpt med en slags sensor eller lignende som skal plasseres bakpå bilen.

 

I tilfelle det kommer en eller annen tulling som legger seg fire centimeter bak min bil, og jeg blir tvunget til å bråbremse fordi jeg møter en eller annen hindring på veien, så rekker ikke tullingen i bilen bak å bremse tidsnok og kommer til å krasje i bilen min. Da vil jeg gjerne bevise at dette faktisk ikke var min skyld.

 

Er det noen som har hørt om noe sånn før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil ha et system som aktiverer kamera og spiller inn hva som skjer bak bilen din da det er en bil som kjører x antall meter bak deg?

 

Ikke hørt om sånt system før, og heller ikke hørt at folk har fått problem med rævkjøring. Jeg fikk en bil i ræva, null problem. Hennes skyld, uten å diskutere noe. Kjenner også ei som en bil i ræva, heller ingen tvil på skyld der

 

Men hvorfor er det biler oppi ræva di da? Jeg har kjørt bil i x antall år nå, og har ikke hatt det problemet. Greit, kommer jo en råner nå og da. Men det blir mer "morro" kjøring. Så kanskje best å tilpasse kjøringa di da? Holde fartsgrensen f.eks, så ser jeg ingen problem i det der. Eneste gruppa med billister som har ekstra tilhengere er de som kjører 10-20km/t under fartsgrensen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har biler klin oppi ræva ofte her på vestlandet,det er vogntog og andre råkjørere.

Eg har funnet kuren,eg finner ein plass de ikke har mulighet og kjøre forbi og så er bare og bremse forsiktig ja heilt til eg putrer rundt i 30kmt.

Dette gjør eg ett stykke og da pleier de og holde avstand etterpå vist ikke gjentar eg prossesen,eg er ingen sinke i trafikken eg ligger 5kmt over grensen og følger trafikken fint eg kjører aldri med vilje så fort att eg kan få bot.

Som TKarlsen sier kjører noen på deg bakfra får de nesten altid skylda,det finnes unntak men da må det dokumenteres uaktsomhet evt andre faktorer som gir bilen foran skylden

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Masse kameraer på ebay med linser forover og extra linse som filmer bakover. her ett eksempel. New HD 720P Dual Lens Car Cam G Sensor Video Camera Recorder Dash Cam DVR GPS | eBay

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår