Gå til innhold

bremser foran henger på

Ranger emnet


golf2/golf3

Anbefalte innlegg

hei jeg har en golf 2 nettopp byttet Nav og lager på den ene siden. Merket at lyden var der enda, så kjente jeg på skivene etter en kjøre tur da var de veldig varme. Regner med at det er gliderne så bytter til nye der. Men den siden jeg byttet nav og lager ser hjulet litt skjeivt ut kan lageret lage lyd hvis hjulet strår skeivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med skjevt? At spissingen er feil eller at camber er feil? På tidlige modeller av Golf 2 kan ikke camber justeres, kun de med delt fjærbein. Uansett skal dette ikke lage lyd fra lageret, men dekk vil slites mye fortere.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bremsene som gjør at hjulet går tregt på ett punkt da? Kast i bremseskive, rust på skiven eller treg caliper?

 

Lever bilen inn til hjulstillingskontroll, høres ut som ditt har alt for mye negativ camber og dekkene vil da slites skjevt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med skjevt? At spissingen er feil eller at camber er feil? På tidlige modeller av Golf 2 kan ikke camber justeres, kun de med delt fjærbein. Uansett skal dette ikke lage lyd fra lageret, men dekk vil slites mye fortere.

 

sikker på at du ikke tenker feil nå? golf 2 har meg bekjent alltid hatt mulighet for justering av camber forran. spissing er det værre med. der er det som du sier at de tidligste hadde "faste" styrestag på ene sida (så litt rom for justering ville det jo vært uansett)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at du ikke tenker feil nå? golf 2 har meg bekjent alltid hatt mulighet for justering av camber forran. spissing er det værre med. der er det som du sier at de tidligste hadde "faste" styrestag på ene sida (så litt rom for justering ville det jo vært uansett)

 

Måtte sjekke, når ser i AKTE så har faktisk alle G2 mulighet for litt justering av camber :) Er lenge siden jeg har skrudd på G2 og tankene var mest på Audi 80 når skrev, som hadde "helt" fjærbein frem til ~1989. Så du har nok helt rett (Dan?), camber kan justeres litt, også på tidlige modeller av Golf 2 :)

 

Hullene der boltene 14 går gjennom er litt ovale :)

 

img.asp@mdl=014&unit=DA800DBF

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår