Gå til innhold

1992 2.0 B4 Audi 80, Bensinmåler fungerer ikke

Ranger emnet


Maths Wiggen

Anbefalte innlegg

Hallais! Har nå anskaffet meg en Audi 80 2.0 B4 1992mod, Gått 209k.

Det er litt små plokk med bilen blant annet at bensinmåleren ikke fungere som den skal. Jeg har personlig sett at den har beveget seg opp og ned men har da dotte rett ned på tom tank. Har hørt ifra andre kompiser som har hatt audi 80 og de sier at når bensinmålern ikke fungerer så må jeg bytte heile instrument huset, mens andre sier at det er muligens flotøren nede i tanken. Jeg har ikke fått sjekket dette ut enda men jeg søker litt tips før jeg sjekker ting...Kan fort bli dyrt om man er uforsikitg og ikke vet hva man holder på med!

 

 

Mvh

Wiggen

1996 Ford Mondeo 4x4 2.0l 16v Solgt

1995 Volkswagen Vento 1,9TD RIP Vraket

1992 Audi 80 2.0 B4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kompisene dine som påstår hele instrumentpanelet må byttes - de snakker i mangel på bedre viten...

Tankmåler er meget lett å bytte, er festet med to muttre som også fungerer som kontaktpunkter til måleren. Sjekk disse muttrene. Siden måler har bevegt på seg er det mest trolig at feilen er på giver i tank. Under baksetet er det et lokk, under dette er pumpe og tankmåler i samme enhet.

 

Instrumentpanel sett bakfra

KontaktpunkterinstrpanelAudi805.jpg

 

 

 

Og om nødvendig: GUIDE: Demontere instrumentpanel og tenningslås B3-B4, C3-C4

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :D Nå fikk æ bruksannvisning om te kordan å få ut displayet i allefall:P Men æ lure på om displayet kan alikavel være feil...Før æ fylte nesten foill tank på fredagen å da plutselig så veksla bensinnåla å temp nåla på og fungere.. : /

1996 Ford Mondeo 4x4 2.0l 16v Solgt

1995 Volkswagen Vento 1,9TD RIP Vraket

1992 Audi 80 2.0 B4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår