Gå til innhold

Har jeg ødelagt bremsekaliperne?

Ranger emnet


eljar

Anbefalte innlegg

Jeg har en 91mod 245 med girling foran, og skulle til å skifte bremseklosser.

Når jeg presser tilbake stemplene på kaliperne så er det alltids ett av stemplene som lekker væske, mellom stempel-kanten og støv-gummien.

Betyr det at seglet i kaliperene er ødelagt og kalipern er moden for dynga?

 

Jeg har vært forsiktig når jeg presser tilbake stemplene (presser kun på den gamle bremseskiva),

men jeg glemmer alltid å skru av lokket på reservoiret. Likevel kommer det alltid litt væske (ukjent

om det faktisk er bremsevæske) på baksida av bremseklossene.

Ikke har presset stemplene langt nok tilbake til å få inn de nye klossene heller.

Når jeg pumper trykk på bremsene så virker pedalen like hard som før, både med og uten motoren i gang.

Ikke spruter det bremsevæske heller.

 

Blir jeg nødt til å ta den tunge turen til skrottema etter nye kalipere?

 

-eljar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøper du deler på biltema om du er så misfornøyd med de? ;) (Høres iallefall sånn ut)

 

De som sitter på er ikke fra biltema. Jeg regner med at kaliperne fra biltema er like bra som øvrige.

Kjøpte en bytte kaliper fra BCB forrige gang, som hadde ett tjukt lag maling uttapå rusta. Det var ikke noen suksess.

Skrottema er jo en mer korrekt beskrivelse av butikken enn biltema uansett..

 

Men spørmålet er om det er lett å ødelegge forseglingen inne i kaliperen når en presser tilbake stemplene,

eller om det sølevann som trenger inn un der støv dekslet å pipler ut..

 

Ekstra Info: Utifra bremsevæskemengden i reservoiret ser ikke caliperne ut til å ha lekket noe før.

Endret av eljar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
De som sitter på er ikke fra biltema. Jeg regner med at kaliperne fra biltema er like bra som øvrige.

Kjøpte en bytte kaliper fra BCB forrige gang, som hadde ett tjukt lag maling uttapå rusta. Det var ikke noen suksess.

Skrottema er jo en mer korrekt beskrivelse av butikken enn biltema uansett..

 

Men spørmålet er om det er lett å ødelegge forseglingen inne i kaliperen når en presser tilbake stemplene,

eller om det sølevann som trenger inn un der støv dekslet å pipler ut..

 

Ekstra Info: Utifra bremsevæskemengden i reservoiret ser ikke caliperne ut til å ha lekket noe før.

 

Hei, du ødelegger ikke kaliper med å presse stempel inn. Men om bremseklossene er veldig slitte og stempelet er langt ute, kan det være spor/skader i stempelet som gjør at det starter å lekke når du presser inn stempelet.

 

Var jeg deg, ville jeg bare kjørt og sjekket bremsevæskebeholderen gjevnlig. Du trenger forøvrig ikke å bytte hele kaliperen, er fult mulig å overhale den selv.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår