Gå til innhold

Ford Mondeo 2004, glødelampe blinker og motorlampe lyser. Trenger raskt svar!


robertlorang

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ford Mondeo Stv, 2004 mod. 2,0 Tdi . ca 145,000 km. (bilen har gått som en drøm de siste 25,000km som jeg har kjørt den. Ble kjøpt i fjor)

 

Idag, etter 10 min kjøring. Startet glødelampe å blinke. Kjørte til siden, startet opp på nytt uten problemer. Lampen blinket fortsatt. Kjørte litt til, og motorlampen gikk på.

Motoren går noe tregere. Kommer opp i fart, og ligger greit i 80-90. Men har ingen særlig effekt av å gi bånn gass lenger, ikke det samme skyvet i bilen.

 

Jeg har en bror som jobber i ford. Og kan komme innom han på torsdag å få sjekket det ut. Problemet er at jeg er i Bergen på ferie, og broren min sin jobber ligger på Østlandet.

 

Går det bra å kjøre 60 mil i "nødmodus", som jeg regner med at bilen har gått inn i?

Bilen går helt fint, bare med mindre effekt.

 

Mistenker at det er en dyse, da den ene dysa gir litt ujevn lyd fra seg, sammenlignet med de 3 andre. (Vurdert ved å lytte til dem igjennom metall/fastnøkkel).

 

Kan jo også være et ledningsbrudd.

 

Har hørt at noen dyser går bra igjen etter en "oppdatering". Kan det være så enkelt?

 

Uansett, trenger et råd på om jeg kan kjøre bilen hjem slik den er nå. Eller om problemet bør utbedres og diagnosteres før jeg kjører tilbake til østlandet!?

 

Setter veldig pris på svar raskt, da jeg vurderer å kjøre hjem nå på torsdag, så kan vi mekke på bilen på fordverkstedet der brodern jobber(blir laaangt rimligere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør sjekke om et verksted i nærheten har tid til å lese ut feilkode for deg. Kan være mye rart som forårsaker dette så ikke lett og si noe sikkert uten diagnosetest.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår