Gå til innhold

Heving av kjøp etter salg ?

Ranger emnet


Rotax - Power

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har litt problemer folkens.

Solgte en dieselbil her på mai, men på vei hjem til ny eier havarerte turboen. Han kjørte vel 500km før han ringte å sa det hadde begynt å ryke litt av den..

Hadde ikke den fjerneste anelse om at denne var dårlig, noe kjøper påstår jeg måtte vite. Denne ble kjøpt ny og montert av bilmekaniker i fjor vår..

Sa det også til han når han kom at det er en plystrelyd. Da sa han : det er sikkert turboen. noe jeg tvilte litt på pga at den var ny..

 

Nå krever han att jeg skal betale for ny turbo ellers så hever han kjøpet. Han hadde 3 måneders garanti påstår han. Det står i norsk lov.. :P

Har prøvd å reklamere på turboen men fikk til svar at det var kommet fremmedlegeme inn i turboen..

 

Han har også begynt å true med at han skal ta med en gjeng for å komme å ta meg, så vurderer politiet i morgen.

Men måtte høre hva dere mener om denne saken :S

 

Håper på hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel ikke straffes for fremedlegeme som har kommet inn i turbo når han har kjøpt bilen,når han begynner og true skal du ta dette alvorlig og anmelde dette.

Dette er jo ein hendelse du ikke kan ha forutsett eller vist om,nå forteller du lite om hvilken bil og alder dette dreier seg om.

Håper uansett det ordner seg,virker ut som ein skikkelig kjip kjøper.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel ikke straffes for fremedlegeme som har kommet inn i turbo når han har kjøpt bilen,når han begynner og true skal du ta dette alvorlig og anmelde dette.

Dette er jo ein hendelse du ikke kan ha forutsett eller vist om,nå forteller du lite om hvilken bil og alder dette dreier seg om.

Håper uansett det ordner seg,virker ut som ein skikkelig kjip kjøper.

 

Det jeg mener jeg også. Sa ja til å være med på å dele på ny turbo. Men så ringer han i dag 6 dager før jeg får lønning og truer å styrer på. Føler ikke så veldig mye for å hjelpe han da. Og ja han er litt nasi...

Er en 1,9 Tdi a4. Skal ta kontakt med forbrukerrådet og politiet i morgen.

Takk for synspunkt og hjelp :) hadde håpet at dette skulle løse seg fort og smertefritt men... Hadde ikke noe problemer med bilen jeg ivertfall. Foruten en sliten turbo når den passerte 230k km..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår