Hastora Skrevet Juli 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2013 Hei! Jeg tenker på å koble opp forsterker med sub i Audien, Det står en CD veksler i ene rommet i bagasjerommet og jeg lurer på om det er mulig å hente strøm til forsterker og styrestrøm herfra? Eller vil denne strømmen bli for svak, og jeg må hente rett fra batteriet? Mvh Håkon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2013 Styrestrøm kan du nok hente, men hovedstrøm til forsterkeren bør du alltid hente rett fra batteriet med egen sikring ved batteriet. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hastora Skrevet Juli 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2013 Tok ut radioen og det viser seg at det ikke er rød og hvit kabel (husker ikke navnet på denne type kabel) hvordan skal jeg da koble opp for å sende lydsignal til forsterkeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2013 Hvilken radio bruker du? Den originale? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hastora Skrevet Juli 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2013 Hvilken radio bruker du? Den originale? er den orginale Allroad Symphony Bose typen ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hastora Skrevet Juli 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2013 er den orginale Allroad Symphony Bose typen ja. Er det mulig å kjøpe noen form for overgang fra denne for å få koblet den til forsterker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hastora Skrevet August 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2013 Bump :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaMoe Skrevet September 19, 2013 Rapporter Share Skrevet September 19, 2013 Vet ikke om du har fått ordnet dette, men jeg kan si det slik at nestemann som søker opp det finner svar. :) Det ligger en forsterker med en liten sub til høyre i bagasjerommet på mange av a6'ene. Der hentet jeg både lydsignalet og styrestrøm til forsterkeren. Jeg måtte da bruke høyttaler til linjesignal adapter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hastora Skrevet Oktober 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2013 Har ikke ordnet dette enda nei, stemmer at det ligger en forsterke der, hvordan var det med oppkoplingen av lydsignalet? Når du sier at du brukte høtaller til linjesignal adapter, hva mener du med det? Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaMoe Skrevet Oktober 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2013 Her er et slikt adapter: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=10875&katid=78&id= :) Det jeg gjorde var å skru ut den "subben" som står der originalt, og ta signal fra de kablene som var oppkoblet på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hastora Skrevet Oktober 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2013 Her er et slikt adapter: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=10875&katid=78&id= :) Det jeg gjorde var å skru ut den "subben" som står der originalt, og ta signal fra de kablene som var oppkoblet på den. Takk for det :) bestiller et slikt da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hastora Skrevet Oktober 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2013 Vet ikke om du har fått ordnet dette, men jeg kan si det slik at nestemann som søker opp det finner svar. :) Det ligger en forsterker med en liten sub til høyre i bagasjerommet på mange av a6'ene. Der hentet jeg både lydsignalet og styrestrøm til forsterkeren. Jeg måtte da bruke høyttaler til linjesignal adapter. Fikk adaptere idag, tenkte å gå i gang med å koble opp. Men fant ut at det var et jævla styr for å få ut den subben. Så jeg lurer på om du har noe annet godt tips for hvor jeg kan ta linjesignalet hen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaMoe Skrevet Oktober 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2013 Jeg tok ikke ut hele kassen, men skrudde bare ut elementet som står på forsiden :) går også an å ta signal fra ledningene som går inn til forsterkeren der, men jeg fant aldri ut hvilke kabler jeg skulle ta signal fra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hastora Skrevet November 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2013 Jeg tok ikke ut hele kassen, men skrudde bare ut elementet som står på forsiden :) går også an å ta signal fra ledningene som går inn til forsterkeren der, men jeg fant aldri ut hvilke kabler jeg skulle ta signal fra... Okei :) koplet du begge + ledningene og - inn på samme ledning som går til elementet på forsiden? Skal bare ha sub koplet opp, så regner med at høyre å venstre blir det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaMoe Skrevet November 4, 2013 Rapporter Share Skrevet November 4, 2013 Jeg koblet opp alle de fire ledningene ja :) i teorien så holder det kanskje med bare en pluss og en minus, men jeg koblet opp alle for sikkerhetsskyld :) Forskjellen er vell i hvor mange ohm det originale elementet spiller i, men dette kommer bort i adapteret uansett. Jeg er ikke helt sikker på dette, så andre kan gjerne rette meg hvis jeg har feil.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg