Gå til innhold

Dårlig antenne i A4

Ranger emnet


KIRK

Anbefalte innlegg

Hei, jeg synes den orginale antenna i min A4 er helt ræva. Etter å nå ha kjørt Hiace i 6 uker og har kunnet høre på de kanalene som i Audien detter ut etter 15km fra jobb, hele veien hjem (40km) har jeg fått lyst til å gjøre noe med antenna. Kan dette bli bedre med en slik antenneforsterker? Har bare orginal spiller i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det, disse spillerne har visstnok integrert forsterker, det merka jeg godt når jeg bytta til ny spiller. Fikk hverken inn P1 eller tunnel-kanalen P4 selv på åpne og flate steder. Tenkte det ville bli bedre om jeg kobla enda en forsterker mellom spilleren og antenna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min audi A4 2002 hadde jeg antenneforsterker separat fra original spilleren. Da jeg bytter til annen spiller glemte jeg og koble til styrestrømskabelen på antenneforsterkeren og da fikk jeg ikke enn mye gitt, men når jeg koblet til styrestrømmen ble alt bra igjen.

Mener det var en blå kabel fra antenneforsterkeren.

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uansett ikke veldig imponert over antennene på disse bilene, er jo ett kvalitetstegn at de trenger antenneforsterker, for å få inn i nærheten av det andre biler gjør uten.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel mer med at antennen er i bakrutene enn med kvaliteten på resten av bilen. Hadde man hatt slik "RC" antenne som gamle biler har hadde man ikke hatt dette problemet.

Uansett, radioen fungerer som den skal, det er bare det at antenna er dårlig. Derfor lurer jeg på om det har noe for seg med enda en forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror i grunnen to seriekoblede antennforsterkere kan lage mere tull, men det skader (forhåpentligvis) ikke å prøve.

Det er jo ikke noe ukjent fenomen med defekt antenneforsterker.

 

Jeg hintet (unormalt nok) ikke til kvaliteten på bilen, men har mindre gode erfaringer med B5 og antenne på taket.

 

Men man må vel regne med litt slik når antennene skal være en stor del av designet på bilen, ikke bare monteres en plass det ikke skjemmer som i gamle dager.

 

Du har ikke sett disse polakkene med antenne på taket vel?

Gikk en polskregga volvo 340 med antenne man kunne lure på om gikk klar av EX kablene til e-verket :-P

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en A4 B6 2004 her med Audi Concert radio.

 

Har ikke funnet ut hvor antenna sitter - den er totalt usynlig, men radioen virker meget bra. Har nesten ikke opplevd å bytte kanal p.g.a. sus eller støy. :)

 

--

 

På min b6 svant var antennen i sideruten helt bak hvertfall.

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror i grunnen to seriekoblede antennforsterkere kan lage mere tull, men det skader (forhåpentligvis) ikke å prøve.

Det er jo ikke noe ukjent fenomen med defekt antenneforsterker.

 

Jeg hintet (unormalt nok) ikke til kvaliteten på bilen, men har mindre gode erfaringer med B5 og antenne på taket.

 

Men man må vel regne med litt slik når antennene skal være en stor del av designet på bilen, ikke bare monteres en plass det ikke skjemmer som i gamle dager.

 

Du har ikke sett disse polakkene med antenne på taket vel?

Gikk en polskregga volvo 340 med antenne man kunne lure på om gikk klar av EX kablene til e-verket :-P

 

Ja, aldeles grusomt. Noen har jo både 2 og 3 av disse for sikkerhets skyld.

 

Tror bare jeg handler en forsterker og prøver da. Om det ikke funker blir hvertfall den uorginale spilleren brukendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, aldeles grusomt. Noen har jo både 2 og 3 av disse for sikkerhets skyld.

 

Tror bare jeg handler en forsterker og prøver da. Om det ikke funker blir hvertfall den uorginale spilleren brukendes.

 

Det vil garantert ikke hjelpe å sette en ny forsterker på inngangen av radioen.

Man kan aldri forsterke et dårlig signal til å bli bra.

 

Man forsterker signalet for at det skal kunne nå frem til radioen og kompansere for tap i kabel.

Derfor skal forsterkeren sitte rett ved antennen, og den trenger naturlig nok strøm for å virke.

Så gjør litt feilsøking rundt dette først, får forsterkeren strøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som sagt ikke noe galt med den orginale, den tar bare inn dekning dårligere enn de andre kjøretøyene jeg har kjørt i de siste, og jeg har derfor blitt for godt vant. A4 har dårlig antenne orginalt, forsterkeren funker, men antenna er designet for form framfor funksjon.

Derfor lurte jeg på om det gikk an å forsterke signalene fra den orginale antenna, istedet for å bore istykker karosseriet og montere ekstra antenne. Men om ikke dette går så får det bare være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min b6 får jeg ikke inn signaler i det hele tatt. Når jeg går inn i de hemmelige menyene(rns-d) så ser jeg under "field strengt" at den er under 100. Man burde ha rundt 200-250. Noen som vet om hvordan det kan fikses?

 

Samtidig funker ikke mulitfunksjonsrattet på spilleren. Når jeg går i "hidden menu" står det at den er "No connection". alt bak spilleren er koblet på. Vet at det ikke er noe galt med selve knappene, fordi dem funker på den innebygde telefonen. får heller ingenting opp på displayet i dashen. står No connection i Hidden menu.

Audi A4 1.8TQ S-Line 2003

Audi A4 1.6 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår