Gå til innhold

Oppkobling av ryggesensor og sentrallås/alarm

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Hei,i dag kom sentrallåsen og ryggesensoren men det var veldig mye ledninger he he

Er det noen her som har skjema om ledningene på tenningslåsen og sentrallås evt komfort boks til golf4?.

Eg må koble meg inn på bremsebryteren,tenningslåsen,komfortboks og blinklys,på defa alarmen har de koblet seg inn på vindusvikermotoren det er der den åpner og lukker dørene.

Den eg har kjøpt nå skal også kunne lukke vinduene,så der er ein tin til og koble opp :-).

Eg har koblet opp bilstereo og sentrallåser tidligere men det var masse ledninger og dårlig oversatt bruksanvisning.

Har også ett spørsmål om ryggesensor,eg vil koble strømmen(+) på ryggelyspæren i baklyset,kan eg gjøre det uten feilmeldinger og trenger eg ett rele?

Vil ikke att ryggesensoren skal stå på konstant,bare ha den på når den settes i revers

 

 

[ATTACH]39309[/ATTACH]

 

[ATTACH]39310[/ATTACH]

 

[ATTACH]39311[/ATTACH]

post-68654-13804855126371_thumb.jpg

post-68654-13804855126406_thumb.jpg

post-68654-13804855126436_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut av det meste nå,men er ein ledning som skal inn på tenningen gjennom rele.

Det står:Engine no power return join wire i bruksanvisningen,her har eg tegnet det i paint prøvde og ta bilde men det er så lite att det er umulig.[ATTACH]39352[/ATTACH]

1: gul ledning fra alarm/sentral boksen

2:hvit ledning,der står det 12+key on og så står det engine no power return

3:grønn ledning ser ut som batteri evt startmotor,det er denne som er problemet forstår ikke hvor den skal.

Har rele her så eg kan liste opp hva som er hva på relet om det hjelper.

post-68654-13804855128299_thumb.png

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kom jo på eg har defa alarm så egentlig kan eg bruke mesteparten av ledningene som allerede er tilkoblet,unntaket er jo denne no power ledningen og bagasjeromåpneren.

Har koblet av defa alarmen nå så i morgen blir det kobling,ryggesensoren har venter eg litt med.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fekk eg skanneren til og virke det er liten tegning,setter stor pris på om noe klarer og forklare meg dette.

[ATTACH]39365[/ATTACH]

Eineste eg kan tenke meg det er att eg skal klippe ledningen mellom startmotor og tenningen og koble de to grønne imellom,men eg forstår ikke hvorfor den hvite ledningen skal også inn på den eine grønne.

Eg e heilt grønn når det kommer til rele og oppkobling,forstå hva de er til men ikke hvordan det kobles til.

Var og kjøpte meg rele i dag til bakluken,kjøpte med dobbel uttak sånn att eg kan koble på eletrisk bakluke popper seinere.

post-68654-13804855129266_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det innstalert og virker fint,eg må koble fra ledningen til bremselyset den lukker alle dørene når man trykker på bremsen.

Ellers var det ganske lett,tror ikke eg kobler meg på ledning til startmotor,har jo startsperre så da blir det overkill.

Nå er det bare og koble meg på bakluken som gjenstår,skal se om eg finner ledningen på komfort boksen nå.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår