Gå til innhold

1, 6 1996 starter å dauer igjen

Ranger emnet


Gusern

Anbefalte innlegg

Har et problem der jeg av og til må starte bilen opp til 10 ganger før den ikke dauer av. Den kan svive i 1 sek. For så å daue av. Er det starteren eller tenninga? Noen ganger føler jeg det hjelper å bruke reservenøkkelen, men det er kansje tilfeldig. Spiller ingen rolle om bilen er varm eller kald. Forrige eier sa jeg måtte ta nøkkel inn og ut mange ganger fort hvis den ikke ville starte, men tror også dette er tilfeldig... hva kan det være ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem der jeg av og til må starte bilen opp til 10 ganger før den ikke dauer av. Den kan svive i 1 sek. For så å daue av. Er det starteren eller tenninga? Noen ganger føler jeg det hjelper å bruke reservenøkkelen, men det er kansje tilfeldig. Spiller ingen rolle om bilen er varm eller kald. Forrige eier sa jeg måtte ta nøkkel inn og ut mange ganger fort hvis den ikke ville starte, men tror også dette er tilfeldig... hva kan det være ?

 

Detta høres ut som startsperra di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,tenningen er ikke problemet da.

Startsperren er ein mottaker som ligger under med tenningen,ofte er det dårlig kontakt men kan også være selve mottakeren.

Før du bytter prøv og lirke på ledningene mens du prøver og starte bilen,har ikke bilen din ett symbol i spedometer som blinker når den ikke vil starte)

Symbolet pleier og være bilde av bil med nøkkel,vist det hadde forsvunnet når du bruker reservenøkkel hadde det vært chip i nøkkel som er øydelagt men om det hender med den også er feilen i startsperre mottakeren.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår